هشدار آمریکا به شهروندانش: فورا روسیه را ترک کنید

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده به شهروندانش هشدار داد به دلیل خطر دستگیری خودسرانه و آزار و اذیت سازمان‌های مجری قانون، روسیه را فورا ترک کنند.

آگهی

آمریکا به شهروندانش هشدار داد فورا روسیه را ترک کنند. سفارت آمریکا در مسکو به تازگی اطلاعیه‌ای صادر کرده است که در آن به شهروندان آمریکایی که در روسیه اقامت دارند یا در حال سفر به این کشور هستند هشدار داده است فوراً این کشور را به دلیل «خطر بازداشت‌های غیرقانونی» ترک کنند.

در این اطلاعیه آمده است: «سرویس‌های امنیتی روسیه شهروندان آمریکایی را به اتهامات ساختگی دستگیر و آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند، آن‌ها همچنین شهروندان کشورمان را بدون ارائه مدارک معتبر محکوم کرده‌اند».

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «مقامات روسیه خودسرانه قوانین محلی را علیه شهروندان مذهبی آمریکایی اجرا می‌کنند و تحقیقات جنایی مشکوکی را علیه شهروندان آمریکایی که در فعالیت‌های مذهبی شرکت می‌کنند آغاز کرده‌اند.»

البته این اولین بار نیست که از شهروندان آمریکایی خواسته می‌شود روسیه را ترک کنند. آخرین بار پس از دستور ولادیمیر پوتین برای بسیج عمومی در ماه سپتامبر بود که مقامات آمریکایی از شهروندانشان خواستند این کشور را ترک کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این خبر گفته است این چیز تازه‌ای نیست و «وزارت امور خارجه آمریکا» بارها به شهروندانش در دوره‌های گذشته نیز هشدار داده است.

در سال‌های اخیر شماری از شهروندان آمریکایی به اتهامات مختلف و عمدتا جاسوسی در روسیه بازداشت و محاکمه شده‌اند. به تازگی نیز در ماه ژانویه سرویس امنیت فدرال روسیه، اف‌اس‌بی اعلام کرد دادستان‌های این کشور پرونده‌ تازه‌ای علیه یک شهروند ایالات متحده به ظن جاسوسی باز کرده‌اند.

روسیه دسامبر گذشته بریتنی گرینر، بسکتبالیست آمریکایی را که به اتهام حمل مواد مخدر در جریان سفر به روسیه برای یک مسابقه، به ۹ سال حبس محکوم کرده بود، در برابر آزادی ویکتور بوت از زندان آمریکا، به آن کشور تحویل داد.

 به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با وجود مبادله ماه گذشته، هنوز پرونده‌های جاسوسی متعددی در روسیه علیه شهروندان آمریکایی وجود دارد.

پل ویلان، تفنگدار سابق نیروی دریایی ایالات متحده، یکی دیگر کسانی است که به جرم جاسوسی به حبس محکوم شده است. هرچند واشنگتن این اتهامات را ساختگی می‌داند اما او در حال گذراندن ۱۶ سال حبس در روسیه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست ۳۵ کشور برای حذف ورزشکاران روسیه و بلاروس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

اروپا ممنوعیت سوخت‌های دیزلی و واردات فرآورده‌های نفتی پالایشی روسیه را اجرایی کرد

دبیرکل ناتو: هنوز برای پیروزی اوکراین و شکست روسیه دیر نشده است