نبرد باهموت؛ ارتش روسیه: چند کیلومتر در شرق اوکراین پیش‌روی کردیم

دو سرباز اوکراینی در شهر باهموت
دو سرباز اوکراینی در شهر باهموت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش روسیه کنترل بخشی از منطقه دونتسک در شرق اوکراین را در دست دارد اما مسکو به دنبال تصرف کامل این منطقه است. شبه نظامیان واگنر در خط مقدم نبرد برای تصرف باهموت حضور دارند.

آگهی

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور موفق شده‌اند از خط مقدم نبرد در شرق اوکراین چند کیلومتر پیشروی کنند. 

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کی‌یف مدعی است نیروهای اوکراینی حملات روسیه را در چند منطقه دفع کرده‌اند. با این حال دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین در گزارش روزانه خود از جبهه‌های نبرد اعلام کرد که شرایط نیروهای این کشور در شمال باهموت «پیچیده» است.

درگیری‌های ارتش روسیه با نیروهای اوکراینی در آستانه اولین سالگرد تهاجم نظامی مسکو به اوکراین بر روی این شهر متمرکز شده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ارتش اوکراین روز دوشنبه از گلوله‌باران سنگین مواضع خود در جبهه نبرد و ۱۶ شهرک در نزدیکی باهموت خبر داد. در مقابل وزارت دفاع روسیه مدعی شده است که نیروهای این کشور طی چهار روز گذشته موفق شده‌اند دو کیلومتر به سمت غرب پیشروی کنند. 

ایوگنی پریگوژین، بنیانگذار و رهبر شبه‌نظامیان واگنر روز یکشنبه گفته بود که این گروه کنترل روستایی در شمال باهموت را به دست گرفته است. 

ارتش روسیه کنترل بخشی از منطقه دونتسک در شرق اوکراین را در دست دارد اما مسکو به دنبال تصرف کامل این منطقه است. شبه نظامیان واگنر در خط مقدم نبرد برای تصرف باهموت حضور دارند. 

هرچند اکثر درگیری‌ها طی روزهای اخیر در اطراف باهموت صورت گرفته است اما به گفته دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر بر اثر حملات روسیه در خرسون واقع در جنوب اوکراین کشته شدند. حملات ارتش روسیه به خرسون همچنین یک مجروح بر جای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حضور وزیر دفاع روسیه در شرق اوکراین؛ فن‌ درلاین: روسیه باید تاوان جنایات خود را بپردازد

اوکراین: حملات هوایی روسیه از حریم هوایی ناتو انجام شده است

رمضان قدیرف: پس از اوکراین به لهستان حمله می‌کنیم