کشاورزان معترض فرانسوی با تراکتورهای خود وارد پاریس شدند

paris demo
paris demo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کشاورزان چغندرکار در فرانسه در اعتراض به محدودیت ها در استفاده از آفت کش ها با تراکتورهای خود به خیابان های پاریس آمدند.

آگهی

کشاورزان خشمگین و معترض فرانسوی در اعتراض به ممنوعیت و محدودیتهای استفاده از «آفت و حشره‌ کش‌های نئونیکوتینوئید» با تراکتورهایشان وار خیابانهای پاریس، پایتخت فرانسه شدند و در میدان «انوالید» در مرکز پاریس گردهم آمدند. 

«فدراسیون ملی کشاورزان» که بنوعی مهمترین اتحادیه کارگری کشاورزان فرانسوی محسوب می شود، می گوید دست کم ۵۰۰ کشاورز با تراکتور به پاریس آمدند و بدلیل سرعت پایین تراکتورها ۴۲۰ کیلومتر ترافیک در مسیرهای منتهی به پاریس پدیدآورند. 

پیش‌تر نیروهای پلیس از حجم بالای ترافیک در روز چهارشنبه خبرداده بودند.

 از سال ۲۰۱۸، اتحادیه اروپا بدلیل مضرات فراوان آفت کش های شیمیایی برای زنبور عسل و انسان، استفاده از آنها را محدود و ممنوع کرده است. 

نئونیکوتینوئیدها سیستم عصبی مرکزی زنبورها را مختل می کنند و باعث از دست دادن حافظه و فلج آنها می‌شوند که بازگشت زنبوربه کندو را غیرممکن می کند. 

عواقب خطرناک آفت کشها بر سلامت انسان نیز مستند شده است. 

دولت فرانسه توانست بیش از دو سال از زیر بار اجرای قوانین اتحادیه اروپا شانه خالی کند اما نزدیک به دو سال است که کشاورزان چغندرکار در این کشور، باید محدودیت ها را رعایت کنند.

 فرانسه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چغندرقند در جهان است. به جز ممنوعیت آفت‌کشها، کشاورزان فرانسوی از افزایش هزینه‌های تولید مرتبط با بالارفتن قیمت حامل‌های انرژی و همچنین کمبود آب خشمگین هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع بزرگ مردم و کشاورزان اصفهان در اعتراض به بی‌آبی و خشکی زاینده‌رود

ثمره یک سال اعتراض کشاورزان هندی به اصلاحات؛ دولت عقب‌نشینی کرد

کشاورزان لبنانی خواستار لغو ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی به عربستان شدند