جنگ اوکراین؛ کی‌یف مدعی است مرگبارترین روز را برای نیروهای روسیه رقم زده است

نیروهای اوکراینی
نیروهای اوکراینی Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اوکراین تعداد کشته‌شدگان نیروهای روسیه در شبانه‌روز گذشته را ۱۰۳۰ نفر اعلام کرد که رکورد بیشترین تلفات در ۲۴ ساعت را برای این نیروها به ثبت رسانیده است. بدین ترتیب و براساس آمار اعلامی ارتش اوکراین، تعداد کل سربازان کشته‌شده روسیه از ابتدای جنگ تا کنون به عدد ۱۳۳ هزار و ۱۹۰ نفر می‌رسد.

آگهی

در حالی که مسکو در زمستان حملات خود به مناطق شرقی اوکراین را تشدید کرده است و ده‌ها هزار نیروی تازه‌نفس را به میدان نبرد بسیج کرده است؛مقامات اوکراینی روز سه‌شنبه اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته مرگبارترین روز برای سربازان روسیه رقم خورده است.

هر چند نمی‌توان ادعای اوکراین را به طور مستقل تایید کرد چرا که روسیه نیز مدعی است که تعداد زیادی از نیروهای اوکراینی را در هفته‌های اخیر کشته است. آمار اعلامی طرفین در خصوص تلفات دشمن معمولا غیرقابل اعتماد تلقی می‌شود و کی‌یف نیز جزئیات بیشتر از این درباره تلفات این نبرد ارائه نداده است.

اما ادعای «مرگبارترین» نبرد، با توصیفات هر دو طرف از نحوه سنگربندی و درگیری رودرروی از فاصله نزدیک در میدان‌های جنگی پوشیده از برف در شرق اوکراین که مملو از اجساد سربازان دو طرف است، مطابقت می‌کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آمار تلفات در آستانه‌ی یک‌سالگی جنگ

ارتش اوکراین تعداد کشته‌شدگان نیروهای روسیه در شبانه‌روز گذشته را ۱۰۳۰ نفر اعلام کرد که رکورد بیشترین تلفات در ۲۴ ساعت را برای این نیروها به ثبت رسانیده است. بدین ترتیب و براساس آمار اعلامی ارتش اوکراین، تعداد کل سربازان کشته‌شده روسیه از ابتدای جنگ تا کنون به عدد ۱۳۳ هزار و ۱۹۰ نفر می‌رسد. روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرده است که در ماه ژانویه ۶۵۰۰ نفر از نیروهای اوکراینی را کشته است.

این جنگ به زودی وارد دومین سال خود می‌شود و در این مقطع حساس، مسکو تلاش می‌کند ابتکار عمل را دوباره به دست آورد، در حالی که کی‌یف امیدوار است در آینده با تانک‌های غربی بتواند ضد حملاتی را علیه نیروهای روسیه انجام دهند.

آسوشیتدپرس
دیواری در کی‌یف با تصویر سربازان اوکراینی کشته شده در جن. تاریخ عکس: هفتم فوریه ۲۰۲۳آسوشیتدپرس

روسیه به دنبال دستاورد تا اولین سالگرد جنگ

در چند هفته گذشته روسیه توانست بعد از شش ماه بالاخره دستاوردهایی را برای خود در میدان نبرد به دست آورد. کی‌یف و غرب می‌گویند روسیه در هفته‌های اخیر نیروها و مزدوران خود را به شرق اوکراین اعزام کرده است، به این امید که همزمان با اولین سالگرد تهاجم گسترده‌اش در اواخر ماه فوریه، بتواند دستاوردهای جدیدی را به دست آورد.

ارتش اوکراین تعداد کشته‌شدگان نیروهای روسیه در شبانه‌روز گذشته را ۱۰۳۰ نفر اعلام کرد که رکورد بیشترین تلفات در ۲۴ ساعت را برای این نیروها به ثبت رسانیده است.

در حال حاضر ماه‌هاست که درگیری‌ها در اطراف شهر باهموت در شرق استان دونتسک متمرکز شده است، شهری که تا پیش از آغاز جنگ جمعیتی نزدیک به ۷۵ هزار نفر را در خود جای داده بود. در کل، روسیه در محاصره اوکراین از جبهه شمال و جنوب پیشرفت‌های آشکاری داشته است، اما کی‌یف نیز تا کنون به‌خوبی از خود مقاومت نشان داده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست امروز خود با مقامات نظامی کشورش گفت: «ایالات متحده و متحدانش در تلاش هستند تا حد امکان درگیری را طولانی کنند.» او افزود: «برای این کار، شروع به ارسال تسلیحات تهاجمی سنگین کرده‌اند و آشکارا اوکراین را تشویق می‌کند تا قلمرو ما را اشغال کند.» وی هشدار داد که «چنین اقداماتی کشورهای ناتو را وارد درگیری می‌کند و می‌تواند به سطح غیرقابل پیش‌بینی تشدید تنش منجر شود.»

از زمان آغاز سال جدید میلادی، کشورهای غربی صدها تانک و خودروی زرهی به اوکراین تحویل داده‌اند تا بلکه برد و توان عملیاتی این کشور در برابر نیروهای روسیه بیشتر شده و به آن در بازپس‌گیری سرزمین‌های تحت تصرف روسیه یاری رساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوئیس درخواست اسپانیا برای ارسال تسلیحات ساخت این کشور به اوکراین را رد کرد

رمضان قدیرف: پس از اوکراین به لهستان حمله می‌کنیم

بریتانیا ارسال جنگنده به اوکراین را رد نکرد