«درگیری‌های بی‌امان»؛ زلنسکی: شرایط نیروهای اوکراینی در باهموت پیچیده است

درگیری‌ها بر سر کنترل شهر باهموت در شرق اوکراین
درگیری‌ها بر سر کنترل شهر باهموت در شرق اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایوگنی پریگوژین، رهبر شبه‌نظامیان واگنر روز یکشنبه گفت: «درگیری‌های بی‌امان در محله‌های شمال باهموت برای کنترل هر خیابان، هر خانه و حتی هر راه‌پله روی می‌دهد.»

آگهی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین همزمان با درگیری‌های شدید در محله‌های شمالی شهر «باهموت» پذیرفت که شرایط برای نیروهای اوکراینی در این شهر «پیچیده» شده است.

ارتش روسیه از تابستان گذشته تاکنون به کمک شبه‌نظامیان گروه واگنر برای تصرف شهر باهموت در شرق اوکراین تلاش می‌کند. تداوم درگیری‌ها در باهموت باعث تخریب بخش بزرگی از شهر شده است. هر دو طرف در جریان نبرد بر سر کنترل این شهر تلفات زیادی متحمل شده‌اند. 

مسکو طی هفته‌های گذشته با تصرف شهر سولدار و یکی از روستاهای شمال باهموت پیروزی در نبرد بر سر کنترل این شهر را دست‌یافتنی‌تر از پیش می‌بیند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایوگنی پریگوژین، رهبر شبه‌نظامیان واگنر روز یکشنبه گفت: «درگیری‌های بی‌امان در محله‌های شمال باهموت برای کنترل هر خیابان، هر خانه و حتی هر راه‌پله روی می‌دهد.»

وی افزود که نیروهای اوکراینی عقب‌نشینی نمی‌کنند و تا آخرین نفر به مبارزه ادامه می‌دهند. در مقابل ستاد مشترک ارتش اوکراین بدون ارائه جزئیات تداوم درگیری‌ها را در چند منطقه از شرق این کشور تائید کرد. مقامات محلی در شرق اوکراین اعلام کرده‌اند که طی ۲۴ ساعت گذشته دستکم چهار غیرنظامی کشته‌اند و ۱۱ نفر نیز مجروح شده‌اند. 

این در حالی است که پنج نفر نیز روز یکشنبه بر اثر حملات ارتش روسیه به خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین زخمی شدند. به گفته یک مقام محلی در خارکیف ارتش روسیه چند ساختمان مسکونی و یک مرکز آموزش عالی را در این شهر هدف گرفت. 

رئیس‌جمهوری اوکراین در حالی شنبه شب از وضعیت «پیچیده» در باهموت سخن گفت که پیش از این وعده داده بود که نیروهای این کشور «تا حد ممکن هر چه قدر که طول بکشد» از این شهر دفاع خواهند کرد. ولودیمیر زلنسکی گفت: «اشغالگر نیروهایش را بیشتر و بیشتر بسیج می‌کند تا دفاع ما را درهم بشکند.»

مقام‌های اوکراینی از احتمال تهاجم گسترده ارتش روسیه در آینده نزدیک سخن گفته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«بمب‌های پرنده»؛ ارتش روسیه مجبور به چاره‌جویی یا عقب‌نشینی از خاک اوکراین می‌شود؟

چتربازان روسیه در شرق «چاسیو یار» مستقر شدند؛ اهمیت تصرف این شهر اوکراین در چیست؟

راهکار اوکراین برای دمیدن جان تازه به ارتش با فرض تشدید جنگ از سوی روسیه