شکایت یک زن از مایک تایسون؛ «او به من در خودروی لیموزینش تجاوز کرد»

مایک تایسون در یک مصاحبه با آسوشیتدپرس در دبی به تاریخ چهارم مه ۲۰۱۷.
مایک تایسون در یک مصاحبه با آسوشیتدپرس در دبی به تاریخ چهارم مه ۲۰۱۷. Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک زن در آمریکا با مراجعه به یک شعبه قضایی ضمن متهم کردن مایک تایسون قهرمان سابق بوکس جهان، از او به دلیل تجاوز در یک خودروی لیموزین در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی شکایت کرد.

آگهی

یک زن در آمریکا با مراجعه به یک شعبه قضایی ضمن متهم کردن مایک تایسون قهرمان سابق بوکس جهان، از او به دلیل تجاوز در یک خودروی لیموزین در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی شکایت کرد.

این زن که از دادگاه خواسته تا نامش فاش نشود، شکایت خود را مطابق با یک ماده قانون ایالتی نیویورک در اوایل ژانویه به ثبت رسانده است. بر اساس این قانون موقت، به قربانیان تجاوز جنسی اجازه داده شده است تا بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های قانونی، درخواست غرامت مالی کنند.

آقای تایسون در سال ۱۹۹۲ میلادی به جرم تجاوز به یک مدل آمریکایی به نام «دزیره واشنگتن» که در آن زمان ۱۸ سال بیشتر نداشت، سه سال را در زندان گذراند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس بایگانی دادگاه، شاکی جدید با پر کردن یک استشهاد کوتاه به تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲، مدعی شده است که او در «اوایل دهه ۱۹۹۰» این بوکسور را در یک کلوپ شبانه ملاقات می‌کند و سپس با یکدیگر به سمت لیموزینش می‌روند. این خانم در ادامه مایک تایسون را متهم کرده که در این خودرو بعد از تعرض، به او تجاوز شده است.

این خانم آورده است که «در نتیجه تجاوز تایسون، من از صدمات جسمی، روانی و عاطفی رنج کشیدم و همچنان هم می‌کشم.»

این خانم در خلال این شکایت غرامتی به مبلغ پنج میلیون دلار طلب کرده است. هنوز آقای تایسون در مورد این پرونده قضایی هیچ اظهارنظر عمومی نکرده بود.

آقای تایسون در سال ۱۹۶۶ در شهر بروکلین به دنیا آمد. وی قبل از اینکه در دهه ۱۹۸۰ قهرمان بلامنازع سنگین وزن شود و حریفان خود در رینگ مقهور قدرت خارق العاده مشت زنی‌اش کند، دوران کودکی پرتلاطمی را سپری کرده بود.

اما تایسون پس از مجبور شدن به تحمل سه سال حبس، دیگر نتوانست عناوین قهرمانی خود را تکرار کند.

تا جایی که در یک مسابقه در سال ۱۹۹۶، تایسون تکه‌ای از گوش حریف خود «اواندر هالی‌فیلد» را گاز گرفت که موجب بدنامی او شد.

او بعدها گرفتار افسردگی و اعتیاد شد ولی همچنان نامش در سرخط اخبار بود، به ویژه پس از این که در آن سال‌ها با تهیه یک برنامه تک نفره، فراز و نشیب‌های فراوان زندگی خود را برای بینندگان بازگو کرد.

او به تازگی یک برند تجاری محصولات ماری‌جوانا تاسیس کرده و مجری یک پادکست شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکایت خانواده مایکل شوماخر از یک مجله آلمانی به دلیل انتشار گفت‌وگویی توسط هوش مصنوعی

افسر پلیس لندن به چند مورد تجاوز جنسی و تعرض به زنان اعتراف کرد

زن اسرائیلی خاخام ارشد را به تجاوز جنسی متهم کرد؛ «به حرف من گوش کنید»