زن اسرائیلی خاخام ارشد را به تجاوز جنسی متهم کرد؛ «به حرف من گوش کنید»

نهاما تینا خاخام ۸۴ ساله را متهم کرد که به او تجاوز جنسی کرده است
نهاما تینا خاخام ۸۴ ساله را متهم کرد که به او تجاوز جنسی کرده است Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نهاما تینا در تحصن هفتگی‌اش در مقابل پارلمان اسرائیل خواستار تحقیق درباره خاخام برجسته‌ای شده است که او را به تجاوز جنسی متهم می‌کند.

آگهی

نهاما تینا در تحصن هفتگی‌اش در مقابل پارلمان اسرائیل خواستار تحقیق درباره خاخام برجسته‌ای شده است که او را به تجاوز جنسی متهم می‌کند.

این زن ۳۸ ساله که مادر ۵ فرزند است به خبرگزاری فرانسه گفت: «من نمی‌خواهم که حرف من را قبول کنند، بلکه می‌خواهم که فقط به حرف من گوش کنند.»

تینا در ماه اوت «تسوی تاو»، خاخام ۸۴ ساله را متهم کرد که طی چندین سال، از جمله زمانی که او خردسال بوده، به او تجاوز جنسی کرده است.

خاخام تاو، رئیس مدرسه مذهبی «هار هامور»، یکی از تأثیرگذارترین حلقه‌های مطالعاتی یهودی بیت‌المقدس است. او همچنین رهبر معنوی گروه افراطی محافظه‌کار «نوعم» است که یک حزب بشدت ضد دگرباشان جنسی است. این حزب در انتخابات ماه نوامبر یک کرسی پارلمان اسرائیل را به دست آورد و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر منتخب برای حمایت از دولت بعدی قراردادی منعقد کرد.

رسانه‌های اسرائیلی روز دوشنبه اعلام کردند که خاخام تاو به دلیل فقدان شواهد قطعی برای تجاوز جنسی به احتمال تبرئه خواهد شد. تحقیقات از خاخام تاو درباره جرایم تعرض جنسی از چند هفته پیش آغاز شده است.

تینا فراتر از اعتراض‌هایش در مقابل پارلمان اسرائیل، تلاش کرده است که خاخام تاو را در مدرسه مذهبی «هار هامور» به چالش بکشد.

او با بیان اینکه برایش آسان نبوده که به این مدرسه بیاید، گفت: «من بیش از ۱۵ سال در این جامعه بودم. من با مردی از این جامعه ازدواج کردم و فرزندانم در موسسات آن تحصیل کردند.»

تینا به خبرگزاری فرانسه گفت که انگیزه‌اش از این اقدام، تعهد به تورات و احساس وظیفه برای کمک به افراد آسیب‌پذیر در معرض تهدید است. او در ادامه گفت: «افرادی هستند که رنج می‌برند. این واقعاً مسئله مرگ و زندگی است.»

به گفته برخی از متخصصان مذهبی در اسرائیل، تاو یکی از «بانفوذترین» خاخام‌های این کشور و همچنین یکی از «محافظه‌کارترین و رادیکال‌ترین» آن‌ها است.

این گروه از متخصصان بر این نظرند که اتهام‌های وارد شده به خاخام تاو توسط «نهاما تینا» و «دوریت لانگ» شوکی در جامعه مذهبی اسرائیل وارد کرده است. دوریت لانگ هم خاخام تاو را متهم کرده که به او تجاوز جنسی کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

شواهد نشان می‌دهند که در حال حاضر ده‌ها نفر به طور منظم هر دوشنبه به اعتراض‌های انفرادی تینا در مقابل پارلمان اسرائیل می‌پیوندند.

برادر تینا که خواهرش را در این اعتراض‌ها همراهی می‌کند، بر این نظر است که اعتراض تینا علیه «قانون سکوت» است که بسیاری از قربانیان تجاوز خاخام‌ها را مجبور به سکوت کرده است. او همچنین به خبرگزاری فرانسه خبر داد که به خواهرش پیشنهاد سکوت در مقابل پرداخت پول شده است.

فهرست فزاینده‌ای از خاخام‌ها آشکارا خواستار تحقیق در مورد اتهام‌های مطرح شده علیه خاخام تاو شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکایت یک زن از مایک تایسون؛ «او به من در خودروی لیموزینش تجاوز کرد»

افشاگری بروک شیلدز در جشنواره ساندنس: پیش از نخستین تجربه هالیوودی مورد تجاوز قرار گرفتم

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند