لاوروف: تاکتیک آمریکا در قبال روسیه با سلطه بر اروپا «راه حل نهایی» هیتلر است

سرگئی لاوروف�� وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود تاکید کرد که واشنگتن در تلاش برای تحت سلطه درآوردن اروپا به منظور نابودی روسیه از همان تاکتیک ناپلئون و نازی‌ها استفاده می‌کند.

آگهی

وزیر امور خارجه روسیه در جریان کنفراس خبری سالانه خود رویکرد غرب نسبت به کشورش را با آنچه وی «راه‌حل نهایی» هیتلر خواند مقایسه کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در این خصوص گفت که آمریکا به همان شیوه‌ای که آدولف هیتلر به دنبال «راه حل نهایی» برای ریشه کن کردن یهودیان اروپا بود، ائتلافی از کشورهای اروپایی را برای حل «مسأله روسیه» تشکیل داده است.

لاوروف که سال گذشته نیز با اظهاراتی جنجال‌برانگیز درباره هیتلر انتقادهایی را در سطح بین‌المللی و به خصوص نزد مقامات اسرائیلی برانگیخته بود در کنفرانس خبری سالانه خود تاکید کرد که واشنگتن از همان تاکتیک ناپلئون و نازی‌ها در تلاش برای تحت سلطه درآوردن اروپا به منظور نابودی روسیه استفاده می‌کند.

وزیر خارجه روسیه سال گذشته اسرائیل را به حمایت از «نئونازی‌ها» در اوکراین متهم کرده و گفته بود که هیتلر «خون یهودی» در رگ داشت.

آقای لاوروف روز چهارشنبه در ادامه اظهارات ضد غربی خود ضمن «نیابتی» خواندن جنگ اوکراین از جانب آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن تاکید کرد: «آنها با همان وظیفه که اکنون به یافتن "راه حل نهایی مسئله روسیه" تبدیل شده، با ما جنگ می کنند.»

وی در توضیح این بخش از سخنان خود گفت: «همانطور که هیتلر خواهان یک "راه حل نهایی" برای مسئله یهودیان بود، اکنون اگر به اظهارات سیاستمداران غربی دقت کنید، می‌بینید که آنها به وضوح می گویند روسیه باید متحمل یک شکست استراتژیک شود.»

آنچه «راه حل نهایی» خوانده می‌شود طرح هولوکاست هیتلر بود که در نهایت به قتل، کشتار جمعی و نسل‌کشی سازمان یافته ۶ میلیون یهودی اروپایی و همچنین شمار زیادی از اعضای سایر اقلیت‌ها در طول جنگ دوم جهانی و پس از آن در دوران برپایی اردوگاه‌های نازی منجر شد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاکید ناتو و اتحادیه اروپا بر حمایت کامل نظامی از اوکراین؛ مشاور پوتین: روسیه با ناتو می‌جنگد

واکنش لاوروف به ابتکار صلح اوکراین:به خواست مسکو تن در دهید یا اینکه ارتش روسیه سرنوشت را رقم می‌زند

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم