مظنون اصلی پرونده «قطرگیت» متعهد به همکاری با پلیس بلژیک شد

پیر آنتونیو پانزری
پیر آنتونیو پانزری Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیر آنتونیو پانزری، عضو پیشین پارلمان اروپا قرار است در ازای ارائه اطلاعات خود با مجازات سبک‌تری روبرو شود. او متعهد شده است که اطلاعاتش درباره نحوه اعمال نفوذ در نهادهای اروپایی، توافق‌های مالی صورت گرفته، روش انتقال پول و افرادی را که از این ساز و کار منتفع می‌شدند در اختیار کارآگاهان بگذارد.

آگهی

دادستانان بلژیکی روز سه‌شنبه اعلام کردند مظنون اصلی حلقه‌ای که در ازای دریافت وجه نقد به نفوذ قطر و مراکش در اتحادیه اروپا کمک می‌کرد حاضر به همکاری با پلیس شده است. 

پیر آنتونیو پانزری، عضو پیشین پارلمان اروپا قرار است در ازای ارائه اطلاعات خود با مجازات سبک‌تری روبرو شود. او ماه گذشته از سوی دستگاه قضایی بلژیک با اتهام فساد، پولشویی و عضویت در سازمانی تبهکار روبرو شد. 

قطر و مراکش ادعای اعمال نفوذ در نهادهای اتحادیه اروپا از طریق پرداخت رشوه را رد کرده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیر آنتونیو پانزری متعهد شده است که اطلاعاتش درباره نحوه اعمال نفوذ در نهادهای اروپایی، توافق‌های مالی صورت گرفته با کشورها، روش انتقال پول و افرادی را که از این ساز و کار منتفع می‌شدند در اختیار کارآگاهان بگذارد. 

پلیس‌های بلژیک و ایتالیا ماه گذشته بیش از ۲۰ مکان را در این دو کشور مورد تفتیش قرار دادند. اوا کایلی، نماینده یونانی پارلمان اروپا، پیر آنتونیو پانزری و دستیارش از جمله افرادی هستند که در جریان عملیات پلیس بلژیک بازداشت شدند. 

دستیار پیر آنتونیو پانزری شریک زندگی اوا کایلی است. 

پرونده اعمال نفوذ در پارلمان اروپا یکی از مهمترین رسوایی‌هایی است که این نهاد قانونگذاری با آن روبرو شده است. پارلمان اروپا تنها نهاد انتخابی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. 

پارلمان اروپا در واکنش به این رسوایی رسیدگی به موضوعات مرتبط با قطر را ماه گذشته متوقف کرد و قرار است مقررات سختگیرانه‌تری برای لابی‌گری و دسترسی به پارلمان اروپا وضع شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس بلژیک یک پناهنده عراقی و چند چچنی را به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی دستگیر کرد

قطر نسبت به «تاثیر منفی» تدابیر پارلمان اروپا در واکنش به رسوایی مالی اخیر هشدار داد

پس‌لرزه‌های «قطرگیت»؛ رئیس پارلمان اروپا از آغاز «اصلاحات گسترده» خبر داد