«قطر گیت»؛ شریک زندگی اوا کایلی نقش خود را در دریافت رشوه پذیرفت

اوا کایلی و فرانچسکو جورجی
اوا کایلی و فرانچسکو جورجی Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به گزارش‌ها فرانچسکو جورجی دریافت رشوه از سوی قطر برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌های پارلمان اروپا درباره این کشور حاشیه خلیج فارس را پذیرفته است.

آگهی

فرانچسکو جورجی، شریک زندگی اوا کایلی، نایب رئیس برکنار شده پارلمان اروپا به نقش خود در پرونده رسوایی مالی این نهاد که به «قطر گیت» معروف شده اعتراف کرده است. 

یک روزنامه بلژیکی و یک روزنامه ایتالیایی از اعتراف فرانچسکو جورجی به نقش خود در این رسوایی مالی خبر داده‌اند. او کایلی، نماینده یونانی پارلمان اروپا پس از آنکه از سوی پلیس بلژیک بازداشت شد ابتدا از مقامش به عنوان نایب رئیس پارلمان تعلیق، و سپس برکنار شد.

بنا به گزارش‌ها فرانچسکو جورجی دریافت رشوه از سوی قطر برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌های پارلمان اروپا درباره این کشور حاشیه خلیج فارس را پذیرفته است. شریک زندگی اوا کایلی به عنوان دستیار پارلمان اروپا فعالیت می‌کرد. این در حالی است که فرانچسکو جورجی در اعتراف‌های خود شریک زندگی‌اش را از هرگونه اقدام خلاف مبرا دانسته است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اوا کایلی از طریق وکیل مدافع خود ارتکاب هرگونه اقدام خلاف قانون را رد کرده است. وکیل مدافع اوا کایلی به گزارش‌های منتشرشده درباره اعتراف فرانچسکو جورجی واکنش نشان نداده است. 

در مقابل دولت قطر هم پرداخت رشوه به نایب رئیس برکنار شده پارلمان اروپا را تکذیب کرده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده فرانچسکو جورجی در اعتراف‌های خود گفته که به مارک تارابلا، نماینده بلژیکی پارلمان اروپا در زمینه دریافت رشوه از قطر مظنون است. مارک تارابلا پیش از این اعلام کرده بود که پلیس بلژیک منزلش را تفتیش کرده اما هرگونه اقدام خلاف قانون را رد کرده است. 

فرانچسکو جورجی از آندرآ کوزولینو، نماینده ایتالیایی پارلمان اروپا نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای این نهاد نام برده که مشکوک به دریافت رشوه از قطر هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده قطرگیت؛ دادستانی بلژیک از آزادی یکی از ۴ مظنون بازداشتی خبر داد

رسوایی در پارلمان اروپا؛ «نقشه افراد بدخواه که با حکومت‌های خودکامه در ارتباط بودند شکست خورد»

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه؛ اقدامی برای تضعیف سرگئی شویگو و به فرمان پوتین؟