وکیل سرشناس پاکستان در داخل دادگاه عالی پیشاور به ضرب گلوله کشته شد

عبداللطیف آفریدی، وکیل پاکستانی در داخل دادگاه عالی پیشاور هدف تیراندازی قرار گرفت
عبداللطیف آفریدی، وکیل پاکستانی در داخل دادگاه عالی پیشاور هدف تیراندازی قرار گرفت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس پاکستان از کشته شدن عبداللطیف آفریدی، رئیس پیشین اتحادیه وکلای پاکستان و از چهره‌های شناخته‌شده این کشور در روز دوشنبه ۱۶ ژانویه خبر داد.

آگهی

پلیس پاکستان از کشته شدن عبداللطیف آفریدی، رئیس پیشین اتحادیه وکلای پاکستان و از چهره‌های شناخته‌شده این کشور در روز دوشنبه ۱۶ ژانویه خبر داد.

بر اساس اعلام پلیس پاکستان، آقای آفریدی در داخل دادگاه عالی پیشاور هدف تیراندازی یک مرد مسلح که لباس وکلا را پوشیده بود، قرار گرفته است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، مقام‌های دولتی، سیاستمداران و وکلای دادگستری این کشور در پی این اقدام، آن را محکوم کردند. آقای شریف در بیانیه‌ای نسبت به وخامت وضعیت امنیتی در شمال غربی پاکستان ابراز نگرانی کرد.

تاکنون مشخص نیست که فرد مهاجم چگونه توانسته است با اسلحه وارد ساختمان دادگاه عالی پیشاور شود.

یک افسر پلیس پاکستان گفت که فرد مهاجم پیشتر آقای آفریدی را به سازماندهی قتل پدرش در سال ۲۰۱۵ متهم کرده بود. این افسر پلیس پاکستان گفت که عدنان خان، فرزند سمیع‌الله خان عامل این تیراندازی بوده است.

سمیع‌الله خان پیش از آنکه به قتل برسد، وکالت شکیل آفریدی، پزشک پاکستانی را بر عهده داشت که به سازمان سیا کمک کرده بود تا مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده را شناسایی کند. بن لادن در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای نیروهای آمریکا در پاکستان کشته شد.

شکیل آفریدی در سال ۲۰۱۲ به اتهام ارائه خدمات پزشکی در منطقه‌ای که شبه‌نظامیان مسلمان مستقر بودند، به ۳۳ زندان محکوم شد، اتهامی که توسط آقای آفریدی و خانواده‌اش رد شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

واشنگتن خواستار آزادی شکیل آفریدی شده است، اما اسلام‌آباد با این درخواست مخالفت و او را به نقض قوانین پاکستان متهم کرده است.

اگرچه شکیل آفریدی هرگز به طور رسمی در پرونده بن لادن متهم نشده است اما اسلام‌آباد خشم خود را از اینکه آمریکا بدون اطلاع پاکستان اقدام به کشتن بن لادن در خاک این کشور کرده، کتمان نکرده است.

بنا به گزارش‌ها، شکیل آفریدی و عبداللطیف آفریدی هیچ نسبتی با هم ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاکستان؛ انفجار مرگبار در مسجد پیشاور دست کم ۶۱ کشته به جا گذاشت

نخست وزیر پاکستان اسامه بن لادن را «شهید» خواند

تنش انتخاباتی در پاکستان؛ نامزد حزب جنبش دموکراتیک در اثر تیراندازی زخمی شد