دولت بایدن برنامه حفاظت از مایک پمپئو و برایان هوک را تمدید می‌کند

Persian Gulf Tensions
Persian Gulf Tensions Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پمپئو در مقام وزیر خارجه و برایان هوک در سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نقش مهمی در پیشبرد راهبرد «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران داشتند. تهران همچنین هردوی آنها را در ماجرای کشته شدن قاسم سلیمانی در عراق در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی مسئول می‌داند

آگهی

دولت آمریکا می‌گوید دورۀ حفاظت از مایک پمپئو و برایان هوک، دو مقام ارشد در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور را بار دیگر تمدید می‌کند. 

پمپئو در مقام وزیر خارجه و برایان هوک در سمت نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، نقش مهمی در پیشبرد راهبرد «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران داشتند. 

تهران همچنین هردوی آنها را در ماجرای کشته شدن قاسم سلیمانی در عراق در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی مسئول می‌داند. پس از این حادثه، مقام‌های جمهوری اسلامی همواره تهدید کرده‌اند که انتقام خون این فرمانده سپاه پاسداران را خواهند گرفت. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که در اواخر هفته گذشته، دولت آمریکا با ارسال دو نامه جداگانه به کنگره آمریکا اعلام کرده که همچنان تهدیدها علیه پمپئو و هوک «جدی و معتبر» است. 

این دو نامه که توسط جان باس، معاون وزارت خارجه امضا شده روز ۵ ژانویه به کنگره ارسال شده است. 

این دهمین بار از زمانی که برایان هوک سمت خود را در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی ترک کرده است که دولت چنین نامه‌ای را خطاب به کنگره می‌فرستد.

همچنین هفتمین باری است که دستور حفاظت از مایک پمپئو تمدید می‌شود و این تفاوت تعداد اعلامیه‌ها، به این دلیل است که پمپئو به عنوان وزیر پیشین کابینه، به مدت چند ماه بصورت خودکار از حفاظت و امنیت دولتی برخوردار بوده است. 

پیش‌تر آسوشیتدپرس در مارس ۲۰۲۲ گزارش داده بود که وزارت خارجه ماهانه مبلغی بیش از ۲ میلیون دلار برای تامین امنیت ۲۴ ساعته پمپئو و هوک پرداخت می‌کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در اطلاعیه‌های صادر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، منبع تهدیدها بصورت مشخص معرفی نشده و اشاره‌ای نیز به ایران نشده است؛ با این وجود مقام‌های ایرانی مدت‌هاست که خشم خود را نسبت به پمپئو و هوک نشان داده‌اند و بر لزوم گرفتن انتقام خون قاسم سلیمانی تاکید می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«چیزی نیست»؛ بایدن کشف اسناد محرمانه دوران معاونتش را کم‌اهمیت جلوه داد

فرمانده هوافضای سپاه: ایران نمی‌خواست برای انتقام خون قاسم سلیمانی وارد جنگ تمام‌عیار با آمریکا شود

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد