ونزوئلا از اینترپل خواست ۳ رهبر مخالف دولت مادورو را بازداشت کند

نقشه ونزوئلا و اینترپل
نقشه ونزوئلا و اینترپل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دینورا فیرا، رهبر جدید مخالفان دولت ونزوئلا که جانشین خوان گوایدو شده یکی از شخصیت‌هایی است که کاراکاس به دنبال بازداشت آنها از سوی اینترپل است.

آگهی

دولت ونزوئلا روز دوشنبه با ارسال «هشدار قرمز» به پلیس بین‌الملل از اینترپل خواست سه عضو هیات رهبری جدید مخالفان این کشور را دستگیر کند. 

دینورا فیرا، رهبر جدید مخالفان دولت ونزوئلا که جانشین خوان گوایدو شده یکی از شخصیت‌هایی است که کاراکاس به دنبال بازداشت آنها از سوی اینترپل است. 

دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای دو معاون دینورا فیرا در مقام نمادین رئیس «مجلس ملی ونزوئلا» نیز به پلیس بین‌الملل «هشدار قرمز» ارسال کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دینورا فیرا و دو معاونش به دنبال اختلاف داخلی در میان نیروهای مخالف دولت ونزوئلا به عنوان رهبران جدید «مجلس ملی» انتخاب شدند. هر سه نفر در خارج از ونزوئلا در تبعید به سر می‌برند. دینورا فیرا در اسپانیا اقامت دارد. 

دادستان کل ونزوئلا گفته که کاراکاس در انتظار واکنش آمریکا و اسپانیا به درخواست بازداشت و استرداد رهبران مخالف دولت است. 

دینورا فیرا در واکنش به ارسال «هشدار قرمز» به اینترپل تاکید کرد که به عنوان پناهجوی سیاسی در اسپانیا به سر می‌برد. وی اظهار داشت: «اگر حکومت دیکتاتوری قصد دارد علیه رهبری [اپوزیسیون] اقدامی انجام دهد به طور اصولی در این راه شکست خواهد خورد.»

حدود ۵۰ کشور جهان پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۸ در ونزوئلا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهوری مشروع ونزوئلا به رسمیت شناختند. 

«مجلس ملی ونزوئلا» که تحت کنترل نیروهای مخالف دولت است هفته گذشته ختم دوران زمامداری خوان گوایدو را اعلام کرد. در بیانیه اعضای این مجلس آمده است که تداوم ریاست‌جمهوری «موقت» خوان گوایدو دیگر «مفید» و «در راستای منافع شهروندان» نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس جمهور مخلوع و متوفی اما محبوب ونزوئلا به لطف هوش مصنوعی به هواداری از هم‌حزبیش برخاست

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ونزوئلا؛ خوان گوایدو در رقابت‌های درونی اپوزیسیون شرکت می‌کند

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند