اعتراضات ایران؛ ابراز نگرانی از احتمال اعدام دو معترض دیگر همزمان با احضار سفرای ایران توسط سه کشور

Iran demonstrators
Iran demonstrators Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صد و پانزدهمین روز اعتراضات سراسری ایران با سومین سالروز حادثه سرنگونی پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین و کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن در تاریخ هجدهم دی ماه مصادف شده است

آگهی

صد و پانزدهمین روز اعتراضات سراسری ایران با سومین سالروز حادثه سرنگونی پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین و کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن در تاریخ هجدهم دی ماه مصادف شده است.

در این روز در حالیکه هنوز واکنش‌های داخلی و خارجی به خبر اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی ادامه دارد، حکم اولیه اعدام برای یکی دیگر از بازداشت‌شدگان اعتراضات زاهدان صادر شد.

اعدام این دو نفر، روند قضایی رسیدگی به اتهامات آنها و سرعت در اجرای حکم، همچنان هدف انتقادات بسیاری در داخل و خارج از کشور است و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و روبرتا متسولا رئيس پارلمان اروپا از جمله افرادی هستند که از این اقدام جمهوری اسلامی ابراز انزجار کرده‌اند.

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز یکشنبه ۱۸ دی (۸ ژانویه) را می‌توانید در این صفحه پیگیری کنید.

اخبار مربوط به تجمعات ویژه سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین را نیز در این صفحه دنبال کنید: سومین سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی؛ تظاهرات جهانی علیه جمهوری اسلامی آغاز شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران یک نفر را به اتهام ارتباط با «موساد» و انجام حمله پهپادی در اصفهان اعدام کرد

ایران چهار نفر را به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» اعدام کرد

واکنش‌ها به اعدام محمد قبادلو؛ وکیل پرونده از قوه قضائیه برای مناظره علنی دعوت کرد