آلمان یک ایرانی را به ظن توطئه برای اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت کرد

نیروهای عملیاتی آلمان برای دستگیری تبعه ایرانی یه ظن توطئه برای انجام حمله شیمیایی. عکس به تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۲.
نیروهای عملیاتی آلمان برای دستگیری تبعه ایرانی یه ظن توطئه برای انجام حمله شیمیایی. عکس به تاریخ ۷ ژ��نویه ۲۰۲۲. Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیانور و رایسین از جمله سلاح‌های بیولوژیکی بسیار سمی محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل در جریان اعزام نیروهای امداد و پلیس به محل سکونت فرد مظنون، اطراف سکونتگاه او تحت محاصره قرار گرفت و ماموران لباس‌های مخصوص محافظتی بر تن داشتند

آگهی

مقامات آلمان در نخستین ساعات بامداد یکشنبه هشتم ژانویه اعلام کردند که یک شهروند ایرانی ۳۲ ساله، مظنون به تهیه مواد فوق سمی سیانید (سیانور) و رایسین به قصد توطئه جهت آنچه «ارتکاب یک حمله با انگیزه اسلام‌گرایانه» خوانده شده را بازداشت کرده‌اند.

در بیانیه کوتاه نیروهای پلیس و دادستانی آلمان آمده است که بازرسان، خانه مظنون را در شهر کاسترو-راکسل برای یافتن این سموم خطرناک و سایر شواهد بازرسی کرده‌اند.

در بیانیه مشترک پلیس شهر «مونستر»، پلیس شهرستان «رکلین‌هاوزن» و دفتر دادستانی «دوسلدورف» آمده است: «متهم مظنون به تدارک یک عمل خشونت‌آمیز جدی است که کشور را به خطر می‌اندازد.» 

مجازات جرائمی که در این چارچوب قرار می‌گیرند بین شش ماه تا ۱۰ سال حبس است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پلیس اطلاعات بیشتری در مورد این مظنون ارائه نکرده اما اعلام شده است که در رابطه با این تحقیقات، یک نفر دیگر را نیز بازداشت کرده‌اند اما جزئیاتی در مورد شخص دوم هم منتشر نشده است.

سیانور و رایسین از جمله سلاح‌های بیولوژیکی بسیار سمی محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل در جریان اعزام نیروهای امدادی و پلیس به محل سکونت فرد مظنون، اطراف سکونتگاه او تحت محاصره قرار گرفت. 

به گزارش رسانه‌های آلمانی، بسیاری از نیروهای اورژانس هنگام استقرار در محل، لباس‌های مخصوص محافظتی بر تن داشتند.

بنا بر اعلام دادستان، تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک مرد در ارتباط با کشف اورانیوم در فرودگاه هیتروی لندن بازداشت شد

واکنش‌ها به کاریکاتورهای شارلی ابدو؛ از تعطیلی مرکز ایران‌شناسی فرانسه تا انتقادات و حمایت‌ها

حمله به مرکز فرهنگی کردها در پاریس؛ مهاجم در جریان بازجویی‌های پلیس چه گفت؟