ونزوئلا پس از پانزده سال پذیرای یک کشتی تفریحی از اروپا شد

پهلو گرفتن کشتی تفریحی آمادئا در ونزوئلا
پهلو گرفتن کشتی تفریحی آمادئا در ونزوئلا Copyright AFP Photo
Copyright AFP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صنعت گردشگری در ونزوئلا طی ۱۰ سال گذشته به دلیل بحران‌های سیاسی و اقتصادی که باعث کاهش ۸۰ درصدی تولید ناخالص داخلی در این کشور شد، به شدت با رکود مواجه شده است.

آگهی

ونزوئلا برای نخستین بار پس از ۱۵ سال پذیرای یک کشتی تفریحی با حدود ۵۰۰ مسافر از اروپا بود که روز سه‌شنبه ۳ ژانویه در سواحل این کشور پهلو گرفت.

کشتی آمادئا که تحت مدیریت یک شرکت آلمانی قرار داد روز سه شنبه در حالی که پرچم باهاما را برافراشته بود وارد جزیره مارگاریتا در دریای کارائیب شد و در بندر بین المللی گواماچه، یکی از بزرگترین بندرهای ونزوئلا پهلو گرفت.

ورود این کشتی تفریحی به یکی از پرجاذبه‌ترین قطب‌های گردشگری ونزوئلا در جزیره مارگاریتا پس از سال‌ها از آن جهت مورد توجه قرار گرفته که توریست‌ها پیش‌تر به دلیل نگرانی از وجود ناامنی و آشفتگی اقتصادی حاکم بر ونزوئلا از انتخاب این کشور به عنوان مقصد گردشگری خود امتناع می‌کردند.

به گزارش فرانس‌پرس، مسافران کشتی تفریحی آمادئا که اغلب آنها را گردشگرانی از اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و سوئیس و سایر کشورها تشکیل می‌دادند با روی خندان پا به جزیره مارگاریتا گذاشتند و با موسیقی محلی مورد استقبال قرار گرفتند.

علی پادرون، وزیر جهانگردی ونزوئلا با استقبال از ورود این کشتی تفریحی اروپایی گفت: «ونزوئلا سال‌ها از رادار کشتی‌های مسافرتی تفریحی محو شده بود.»

صنعت گردشگری در ونزوئلا طی ۱۰ سال گذشته به دلیل بحران‌های سیاسی و اقتصادی که باعث کاهش ۸۰ درصدی تولید ناخالص داخلی در این کشور شد، به شدت با رکود مواجه شده است.

کنترل مبادلات ارزی توام با تورم شدید، کمبود محصولات اولیه و مشکلات تامین آب و برق و همچنین بالا رفتن نرخ جرم و جنایت سبب شده است تا شرکت‌های ارائه دهنده تورهای گردشگری و بازدیدکنندگان کم‌تر از گذشته به انتخاب ونزوئلا به عنوان مقصد سفرهای توریستی رغبت نشان دهند.

رینالدو پولیدو، معاون شورای عالی گردشگری Conseturismo به خبرگزاری فرانسه گفت: «این کشور به یک مقصد بسیار ناامن و پرخطر تبدیل شده است.»

به گفته وی سفرهای تفریحی دریایی با کشتی «بسیار خاص و حساس هستند و شرکت‌ها در صورت وجود کوچک‌ترین مشکل امنیتی کشتی‌های خود را از محل خارج می‌کنند.»

بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده، فعالیت بخش بنادر در ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ به این سو بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

در زمینه گردشگری نیز این صنعت سال گذشته با ورود توریست‌های روس اندکی بهبود یافت اما هنوز آماری رسمی برای ارزیابی دقیق وضعیت فعلی آن وجود ندارد.

کشتی آمادئا که ظرفیت حمل ۶۰۰ مسافر را دارد ۲۰ دسامبر گذشته فرانسه را ترک کرد و در ادامه تور کارائیبی خود قرار است ۱۲ ژانویه در سواحل کاستاریکا پهلو بگیرد.

بازدید از جزایر و مکان‌های گردشگری در ترینیداد و توباگو، باربادوس و کلمبیا از دیگر مقاصد این تور مسافرتی در کارائیب عنوان شده است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برزیل ناو هواپیمابر ساخت فرانسه را در آب‌های اقیانوس اطلس غرق کرد

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید