افزایش بهای انرژی در اروپا؛ دولت ماکرون به داد نانوایی‌های باگت فرانسه می‌رسد

نان باگت فرانسوی
نان باگت فرانسوی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت فرانسه می‌گوید برای کمک به ادامه فعالیت نانوایی‌های سنتی این کشور بسته‌های حمایتی در اختیار نانواها قرار می‌دهد.

آگهی

همزمان با تلاش‌های دولت فرانسه برای نجات نانوایی‌های سنتی از خطر تعطیلی، تامین‌کنندگان انرژی در این کشور موافقت کرده‌اند در این زمینه با نانوایان همکاری کنند. 

نان باگت که نان سنتی فرانسوی‌ها محسوب می‌شود بین مردم این کشور بسیار محبوب و پرطرفدار است اما با توجه به افزایش بهای انرژی این نانوایی‌های سنتی با خطر تعطیلی رو به رو شده‌اند. بعد از تلاش دولت این کشور، حالا تامین‌کنندگان انرژی می گویند در صورتی که نانوایی‌ها برای پرداخت قبوض خود با مشکل مواجه هستند، می‌توانند بار دیگر در خصوص شرایط قرارداد خود مذاکره کنند. 

در ماه‌های اخیر علاوه بر افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی، قیمت کره، آرد و شکر هم به شکل قابل توجهی زیاد شده است و مجموعه این مشکلات موجب شده که برخی از نانوایی‌ها هشدار دهند که با این هزینه‌ها دیگر نمی‌توانند اجاق‌های خود را روشن نگه دارند. 

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرده که برای کمک به ۳۳ هزار نانوا در سراسر این کشور بسته‌ای برای بقا و ادامه فعالیت اقتصادی ارائه کرده است. 

کمک‌هایی که در حال حاضر در اختیار این نانواها قرار داده شده عبارتند از کمک مالی، یک تخفیف ۲۰ درصدی پرداخت مالیات که همه آنها را می‌توان با هم ترکیب کرد تا ۴۰ درصد در صورتحساب مالیاتی آنها تخقیف قائل شد. 

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه می‌گوید همچنین پرداخت حق بیمه و مالیات برای این نانواها به تاخیر افتاده تا آنها بتوانند همچنان به بقای خود و فعالیت اقتصادی‌شان ادامه دهند.  

در همین حال، اولیویه وران، سخنگوی دولت فرانسه به نقل از امانوئل ماکرون گفته که او روز چهارشنبه از اعضای دولت خواسته جسور باشند و به نگرانی‌های فرانسوی‌ها پاسخ دهند. او همچنین تاکید کرده با در نظر گرفتن اقدامات لازم باید گام‌های لازم برای اینکه مردم بتوانند به نیازهای خود در شرایط اضطراری پاسخ دهند، برداشته شود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای ماکرون همچنین از وزرای خود خواسته در شرایطی که کشور در حال اصلاح وضعیت کنونی است و خود را برای تحول در حرکت به آینده آماده می‌کند، باید به نگرانی‌های همه مردم فرانسه توجه شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشن نور لیون فرانسه با وجود افزایش قیمت انرژی در اروپا آغاز شد

افزایش تورم و مخارج زندگی در فرانسه؛ هزاران کارگر تظاهرات کردند

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد