بیش از ۴۵ هزار پناهجو در سال ۲۰۲۲ با عبور از کانال مانش خود را به بریتانیا رساندند

پناهجویان در بندری در جنوب بریتانیا
پناهجویان در بندری در جنوب بریتانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عبور پناهجویان از کانال مانش اواسط ماه دسامبر بار دیگر خبرساز شده بود چرا که چهار نفر که گمان می‌رود اصالتا اهل افغانستان و سنگال بودند بر اثر غرق شدن قایق‌شان در کانال مانش جان باختند.

آگهی

آمار دولت بریتانیا نشان می‌دهد که بیش از ۴۵ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ با عبور از کانال مانش خود را از طریق این مسیر دریایی به خاک این کشور رساندند. 

بنا به داده‌های دولت بریتانیا ۹۰ نفر که در روز کریسمس با قایق از فرانسه وارد بریتانیا شدند آخرین پناهجویانی بودند که در سال ۲۰۲۲ از کانال مانش عبور کردند. مقامات دولت بریتانیا پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که حدود ۶۰ هزار نفر ممکن است در سال ۲۰۲۲ از این مسیر دریایی وارد خاک بریتانیا شوند. 

ریشی سوناک، نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا وعده داده که در سال ۲۰۲۳ قانونی به تصویب خواهد رسید که در آن «به وضوح» تاکید شده است که پناهجویان در صورت ورود «غیرقانونی» اجازه اقامت نخواهند داشت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

داده‌های وزارت دفاع بریتانیا حاکی است که در مجموع ۴۵ هزار و ۷۵۶ نفر سال گذشته با عبور از کانال مانش وارد بریتانیا شدند. 

این در حالی است که بیشترین آمار روزانه ورود پناهجویان از طریق این مسیر دریایی در سال ۲۰۲۲ به ثبت رسید. تنها در روز ۲۲ اوت سال گذشته ۱۲۹۵ نفر با عبور از کانال مانش وارد خاک بریتانیا شدند.

دولت بریتانیا دو ماه پیش توافقی با فرانسه امضاء کرد که سطح همکاری‌ها بین لندن و پاریس برای مقابله با عبور پناهجویان از کانال مانش را افزایش می‌داد. با این حال عبور پناهجویان از کانال مانش اواسط ماه دسامبر بار دیگر خبرساز شد چرا که چهار نفر که گمان می‌رود اصالتا اهل افغانستان و سنگال بودند بر اثر غرق شدن قایق‌شان در کانال مانش جان باختند. 

ریشی سوناک پیش از این گفته بود که در دوران حضورش در مقام نخست‌وزیری پس از مسائل اقتصادی بیشترین وقت را صرف موضوع مهاجرت و مقابله با عبور پناهجویان از کانال مانش کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدافعان حقوق بشر: کودکان پناهجو در بریتانیا همراه با متهمان جرائم جنسی زندانی می‌شوند

بریتانیا در سال ۲۰۲۳ شمار صدور ویزا برای کادر درمان خارجی را دو برابر کرد

کشته شدن یک فلسطینی با پرچم سفید باعث نشد ریشی سوناک بر آتش‌بس مهر تأیید بزند