واژگونی ناو تایلند؛ فرمانده نیروی دریایی:معتقدیم ملوانانی در دریا زنده هستند، به جستجو ادامه می‌دهیم

لحظه غرق شدن ناو «اچ‌تی‌ام‌اس سوکوتای» نیروی دریایی تایلند در آب‌های خلیج تایلند
لحظه غرق شدن ناو «اچ‌تی‌ام‌اس سوکوتای» نیروی دریایی تایلند در آب‌های خلیج تایلند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش سلطنتی تایلند روز سه‌شنبه از ادامه عملیات جستجو و نجات برای یافتن ملوان‌های ناپدید شده یک ناو جنگی این کشور که در خلیج تایلند غرق شد خبر داد.

آگهی

ارتش سلطنتی تایلند روز سه‌شنبه از ادامه عملیات جستجو و نجات برای یافتن ملوان‌های ناپدید شده یک ناو جنگی این کشور که در خلیج تایلند غرق شد خبر داد. ارتش تایلند همچنین اعلام کرد که از بالگردها، کشتی‌های جنگی و پهپادها در این عملیات استفاده می‌شود.

بر اساس اعلام نیروی دریایی ارتش تایلند، یکی از ملوانان ناپدیدشده زنده از آب‌های خلیج تایلند نجات یافته است. نیروی دریایی ارتش تایلند همچنین از پیدا شدن جسد ۶ ملوان این ناو که مفقود بودند هم خبر داد.

در سانحه واژگونی ناو «اچ‌تی‌ام‌اس سوکوتای» نیروی دریایی تایلند در آب‌های مواج خلیج تایلند که یک‌شنبه شب به وقت محلی به وقوع پیوست، شماری از ملوانان این ناو ناپدید شدند.

به گفته مقام‌های تایلندی، ۲۳ ملوان این ناو جنگی تا غروب سه‌شنبه به وقت محلی همچنان ناپدید هستند. بنابراین بر اساس آخرین آمار رسمی، از ۱۰۵ خدمه ناو «اچ‌تی‌ام‌اس سوکوتای»، ۷۶ نفر آن‌ها نجات یافته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تایلند با اشاره به نجات یافتن یکی از ملوانان ناو «اچ‌تی‌ام‌اس سوکوتای» پس از ۴۱ ساعت پس از غرق شدن این ناو، گفت: «ما معتقدیم که افرادی هنوز در آنجا زنده هستند ... ما به جستجو ادامه خواهیم داد.»

ناخدای ناو غرق شده، گفت که او پیش از آنکه روز دوشنبه توسط گروه‌های امدادی پیدا شود ۲ ساعت در آب شناور بوده است. یکی دیگر از ملوانان این ناو غرق شده اواخر روز دوشنبه در حالی که به یک جسم شناور چسبیده بود، پیدا شد.

هم‌زمان با تشدید عملیات جستجو و نجات برای یافتن ملوانان مفقود شده، خانواده‌های این افراد با امید دیدن عزیزانشان در مراکز امدادی جمع شده‌اند، امیدی که ساعت به ساعت کاهش می‌یابد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین زمینه، نیروی دریایی ارتش تایلند اعلام کرد که تیمی را برای بررسی دلایل غرق شدن ناو «اچ‌تی‌ام‌اس سوکوتای» و نبود جلیقه نجات به اندازه کافی در این ناو، به محل حادثه اعزام خواهد کرد.

بر اساس اعلام نیروی دریایی ارتش تایلند، خدمه ناو «اچ‌تی‌ام‌اس سوکوتای» پس از ورود آب به سیستم الکتریکی این ناو و قطعی برق، کنترل آن را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لحظه غرق شدن یک قایق تفریحی۴۰ متری در سواحل ایتالیا

یک کشتی با ۳۰ خدمه در سواحل هنگ‌کنگ غرق شد

کشتی اماراتی با ۳۰ سرنشین در آب‌های خلیج فارس غرق شد