نیویورک‌تایمز از برنامه اوکراین برای کشتن ژنرال ارشد روس و مخالفت آمریکا خبر داد

ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در کنار ولادیمیر پوتین
ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در کنار ولادیمیر پوتین Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که آمریکا با مخفی کردن اطلاعات مربوط به حضور یک مقام عالی رتبه ارتش روسیه در خطوط مقدم جنگ اوکراین، تلاش کرد تا از کشتن او توسط نیروهای اوکراینی جلوگیری کند.

آگهی

نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که آمریکا با مخفی کردن اطلاعات مربوط به حضور یک مقام عالی رتبه ارتش روسیه در خطوط مقدم جنگ اوکراین، تلاش کرد تا از کشتن او توسط نیروهای اوکراینی جلوگیری کند.

بنا به این گزارش، مقام‌های آمریکایی در ماه آوریل از برنامه‌های ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه برای بازدید از خطوط مقدم جنگ در بحبوحه درگیری میان مسکو و کی‌یف مطلع شدند اما تصمیم گرفتند این اطلاعات را از اوکراین مخفی کنند.

مقام‌های آمریکایی بر این نظر بودند که انتقال اطلاعات مربوط به ژنرال والری گراسیموف به اوکراینی‌ها باعث گسترش دامنه جنگ می‌شود.

با وجود این مقام‌های اوکراین متوجه برنامه‌های گراسیموف شدند و تصمیم گرفتند به او حمله کنند، اما «مقام‌های ارشد آمریکایی» از آن‌ها خواستند که حمله به ژنرال روسی را متوقف کنند.

پیام آمریکایی‌ها زمانی به اوکراین ارسال شد که کی‌یف حمله به منطقه‌ای را که ژنرال روسی در آنجا حضور داشت، آغاز کرده بود. در این حمله ده‌ها سرباز روس کشته شدند اما ژنرال گراسیموف در بین آن‌ها نبود. بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، ژنرال‌های روسی پس از این حمله، کمتر از خطوط مقدم جنگ بازدید می‌کنند.

پیش از این روسیه در پی عقب‌نشینی نیروهایش از برخی مناطق اشغالی، شروع به اعزام ژنرال‌های بلندپایه خود به خطوط مقدم جنگ کرده بود، تصمیمی که به کشته شدن شماری از آن‌ها انجامید. روسیه با اتخاذ این تصمیم «اشتباه و مرگبار»، برای اوکراینی‌ها این فرصت را ایجاد کرد که ژنرال‌های روسی را ردیابی کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نبردهای شرق اوکراین؛ فرماندار لوهانسک از حمله به مقر «مزدوران واگنر» خبر داد

پوتین: جنگ در اوکراین ممکن است طولانی شود و احتمال آغاز یک جنگ‌هسته‌ای هم در حال افزایش است

چگونه کرملین توانست باوجود شکست‌های پیاپی در اوکراین، انتقادهای داخلی را کنترل و اوضاع را آرام کند؟