آمریکا سم بنکمن-فرید را به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران صرافی «اف‌تی‌ایکس» متهم کرد

 سم بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق صرافی «اف‌تی‌ایکس»
سم بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق صرافی «اف‌تی‌ایکس» Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستان‌های فدرال آمریکا روز سه‌شنبه یک پرونده کلاهبرداری علیه «سم بنکمن-فرید»، بنیانگذار و مدیر عامل سابق صرافی «اف‌تی‌ایکس» تشکیل دادند.

آگهی

دادستان‌های فدرال آمریکا روز سه‌شنبه یک پرونده کلاهبرداری علیه «سم بنکمن-فرید»، بنیانگذار و مدیر عامل سابق صرافی «اف‌تی‌ایکس» تشکیل دادند.

بنکمن-فرید ۳۰ ساله روز سه‌شنبه در حالی برای نخستین بار در دادگاهی در باهاما حاضر شد که ممکن است به آمریکا مسترد شود. وکیل بنکمن-فرید گفت که موکلش به همراه تیم حقوقی خود در حال بررسی اتهاماتش است.

بر اساس کیفرخواست صادر شده برای آقای بنکمن-فرید، او به سازماندهی یک کلاهبرداری برای فریب سرمایه‌گذاران صرافی «اف‌تی‌ایکس» و انتقال دارایی‌ها به شرکت «آلامدا ریسرچ» (Alameda Research LLC) متهم شده است. شرکت «آلامدا ریسرچ»، دیگر شرکت آقای بنکمن-فرید بود که در زمینه معاملات رمزارزی فعالیت می‌کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) آقای بنکمن-فرید را به کلاهبرداری از سرمایه‌گذارانی متهم کردند که در صرافی «اف‌تی‌ایکس» سرمایه‌گذاری کرده بودند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ؜بر این نظر است که آقای بنکمن-فرید دست‌کم از ماه مه ۲۰۱۹ بیش از ۱.۸ میلیارد دلار از سرمایه صرافی «اف‌تی‌ایکس» را به شرکت «آلامدا ریسرچ» منتقل کرده است. این کمیسیون اعلام کرده است که علیه بنکمن-فرید به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار شکایت خواهد کرد.

سم بنکمن-فرید با عذرخواهی از سرمایه‌گذارانی که در صرافی «اف‌تی‌ایکس» سرمایه‌گذاری کرده بودند گفت که آگاهانه مرتکب کلاهبرداری نشده است.

او در سال ۲۰۱۹ صرافی «اف‌تی‌ایکس» را تاسیس کرد و با رونق ارزهای دیجیتال، آن را به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های توکن‌های دیجیتال در جهان تبدیل کرد.

نشریه فوربس آمریکا سال گذشته دارایی بنکمن-فرید را ۲۶.۵ میلیارد دلار تخمین زده بود. صرافی «اف‌تی‌ایکس» در ۱۱ نوامبر اعلام ورشکستگی کرد و حدود یک میلیون سرمایه‌گذار را با ضرر میلیاردها دلاری مواجه کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اعلام ورشکستگی صرافی «اف‌تی‌ایکس» از مهم‌ترین اخبار حوزه کریپتو در ماه‌های گذشته بوده که تأثیر زیادی روی دنیای رمزارزها داشته است.

پلیس باهاما، کشوری که صرافی «اف‌تی‌ایکس» در آن ثبت شده، اعلام کرد که سم بنکمن-فرید روز دوشنبه در ناسائو، پایتخت باهاما بازداشت شده است. این دستگیری به درخواست مقام‌های قضایی ناحیه جنوبی نیویورک و پس از اعلام جرم علیه او انجام شده است.

همچنین بر اساس اعلام پلیس باهاما، بنکمن-فرید به دلیل «تخلفات مالی مختلف» بازداشت شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بنیانگذار شرکت ارزهای دیجیتال تودکس و متهم به کلاهبردای ۲ میلیارد دلاری بازداشت شد

آغاز دادگاه فردی که متهم به کلاهبرداری ۱۳۵ میلیون یورویی با بیت‌کوین است

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد