هشدار ناظران مالی اتحادیه اروپا: آماده باشید تمام پول خود را در ارزهای دیجیتال از دست دهید

هشدار ناظران مالی اتحادیه اروپا در مورد سرمایه‌گذاری در رمز ارزها
هشدار ناظران مالی اتحادیه اروپا در مورد سرمایه‌گذاری در رمز ارزها Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناظران اوراق بهادار، بانکی و بیمه اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه مشترکی هشدار دادند که مصرف‌کنندگان در معرض خطر از دست دادن تمام پول سرمایه‌گذاری شده خود در دارایی‌های دیجیتال هستند زیرا ممکن است قربانی کلاهبرداری شوند.

آگهی

ناظران اوراق بهادار، بانکی و بیمه اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه مشترکی هشدار دادند که سرمایه‌گذاران در معرض خطر از دست دادن تمام پول  خود در دارایی‌های دیجیتال هستند زیرا ممکن است قربانی کلاهبرداری شوند.

بیانیه مشترک سه نهاد اتحادیه اروپا که روز پنج‌شنبه ۱۷ مارس منتشر شده، نشان‌دهنده افزایش هشدارهای مستقیم مقام‌های اتحادیه اروپا به مصرف‌کنندگان و کاربران در مورد دارایی‌های رمزنگاری شده است.

این بیانیه بر این نکته تأکید دارد که مشتریان رمز ارزها تحت قانون خدمات مالی موجود اتحادیه اروپا از هیچ‌گونه حمایت یا حق غرامت برخوردار نخواهند بود.

به گفته ناظران مالی، آنها به طور فزاینده‌ای نگران این موضوع هستند که شمار زیادی از سرمایه‌گذاران ۱۷ هزار رمز ارز مختلف، مانند بیت‌کوین و اتر را بدون آگاهی کامل از خطرات آن خریداری کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

از همین رو ناظران مالی اتحادیه اروپا در بیانیه خود تصریح کرده‌اند: «مصرف‌کنندگان باید نسبت به خطرات تبلیغات گمراه‌کننده توسط رسانه‌های اجتماعی و افراد تأثیرگذار، هوشیار باشند.»

این سه نهاد اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرده‌اند که مصرف‌کنندگان باید از مصرف انرژی زیاد برای تولید برخی رمز ارزها و تأثیرات زیست‌محیطی آن آگاه باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بنیانگذار یک شرکت رمز ارز در ترکیه با ۲ میلیارد دلار سرمایه کاربران از کشور فرار کرد

آغاز دادگاه فردی که متهم به کلاهبرداری ۱۳۵ میلیون یورویی با بیت‌کوین است

کلاهبرداری اینترنتی ۱۱۶هزار دلاری از حساب‌ توییتر چهره‌های مشهور جهان