تیک طلایی توئیتر چیست؟ تیک‌های جدید توئیتر در رنگ‌های جدید در راهند

تیک طلایی اکانت یورونیوز فارسی در توییتر
تیک طلایی اکانت یورونیوز فارسی در توییتر Copyright یورونیوز
Copyright یورونیوز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرویس‌های راستی‌آزمایی توئیتر مجددا از ۱۲ دسامبر راه‌اندازی شده‌اند و برخی از تیک‌هایی به رنگ‌های جدید را به زودی در تایملاین خود مشاهده خواهید کرد.

آگهی

توئیترِ ایلان ماسک، دنیایی است که در آن می‌توانید یک تیک آبی را برای حساب شخصی خود با قیمت ۸ دلار خریداری کنید. حالا برخی از اکانت‌ها در حال تعویض تیک آبی و کوچ به تیک طلایی و خاکستری هستند.

بر اساس توئیتی که این شرکت در تاریخ ۱۰ دسامبر منتشر کرد، سرویس‌های راستی‌آزمایی توئیترِ مجددا از ۱۲ دسامبر راه‌اندازی شده‌اند و برخی از تیک‌های جدید را به زودی در تایملاین خود مشاهده خواهید کرد.

اگر قبلا متوجه آنها شده‌اید و تعجب می‌کنید که این تیک طلایی در توئیترِ به چه معناست، در این مطلب به این سوال پاسخ داده شده است.

داستان‌های توئیترِ از اواخر سال ۲۰۲۲ به طور گسترده‌ای همه جا در جریان بود. آقای ماسک برای خرید توئیترِ به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در ۲۷ اکتبر قرارداد بست. از آن زمان، این ‍پلترم شبکه اجتماعی به دلیل اخراج‌های گسترده و کوهی از عدم اطمینان در مورد آینده این «اپلیکیشن پرنده» مورد انتقاد قرار گرفت.

۹ نوامبر، توئیترِ، سرویس‌های اشتراک خود و «توئیترِ آبی» را برای اولین بار برای کاربران ایالات متحده راه‌اندازی کرد. کمتر از ۴۸ ساعت پس از راه‌اندازی آن در این کشور و بعد از اینکه ترول‌ها شروع به استفاده از این سرویس کردند، توئیترِ آبی از دسترس خارج شد. بعد که موجی از اکانت‌های جعلی، اکانت‌های فیک و «میم»ها راه افتاد، توئیترِ یک تیک خاکستری اضافی به عنوان «رسمی» برای اکانت‌های خاص در نظر گرفت. تیکی که به نظر می‌آمد راهی برای انجام کاری است که تیک آبی در ابتدا انجام می‌داد: یعنی اثبات هویت کاربر. البته دوباره ایلان ماسک به این نتیجه رسید که تیک خاکستری رسمی هم خوب نیست.

یک ماه بعد، پلتفرم توئیترِ آبی مجددا در ۱۲دسامبر راه‌اندازی شد، اگرچه مشخص نیست که آیا به طور کامل عرضه شده است یا خیر. طبق توئیت ۱۰ دسامبر، اشتراک در توئیترِ آبی در دسکتاپ ۸ دلار و برای iOS  ۱۱ دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

با راه‌اندازی مجدد پلتفرم توئیترِ آبی، فرآیند تایید جدیدی همراه با تیک‌های طلایی و خاکستری به وجود آمد. از زمان انتشار این خبر، اکانت توئیترِ با یک تیک طلایی علامت‌گذاری شده دیده شد که طبق توئیت ۱۰ دسامبر این شرکت، به طور رسمی «تیک طلایی» نامیده می‌شود.

تیک طلایی به چه معناست؟

شما از قبل با تیک‌های آبی آشنا شده‌اید، اما اکنون زمان آن رسیده که در مورد تیک‌های طلایی و خاکستری هم بدانید. براساس توئیت ۱۰ دسامبر شرکت توئیترِ، «چک‌مارک‌های طلایی» که برای بسیاری از مردم زرد به نظر می‌رسد، نشان‌دهنده کسب‌وکارهای تایید شده است. طبق قسمت پرسش‌های متداول توئیترِ آبی، تیک طلایی نشان می‌دهد دارنده این علامت «یک حساب تجاری رسمی تایید شده» است. این سرویس، سرویس جدیدی است که توئیترِ آن را برای «شرکت‌های بزرگ» آزمایش می‌کند.

اما به نظر نمی‌رسد که از ۱۲ دسامبر، همه حساب‌های تجاری تایید شده یک برند وارد زنجیره تیک طلایی شده باشند. همچنین مشخص نیست که فرآیند دریافت تیک طلایی چگونه است، زیرا برخی از حساب‌ها دارای تیک آبی در فرآیند «تایید قدیمی» قرار داشتند که در آن نیازی به پرداخت نبوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

به نظر می‌رسد بسیاری از حساب‌های رسمی تجاری توئیترِ از ۱۲ دسامبر دارای تیک طلایی هستند، از جمله شرکت اپل نیوز و سامسونگ. از طرفی همچنان اکانت‌های مختلف یک برند، ترکیبی از تیک طلایی و آبی را همزمان با هم دارند. به طور مثال، حساب رسمی پپسی تیک طلایی دارد، اما پپسی هند هنوز تیک آبی دارد و پپسی برزیل تیک طلایی را دریافت کرده است. بنابراین فرایند تبدیل تیک آبی به طلایی در پشت صحنه، مثل رازی باقی مانده است.

طبق توئیت ۱۰ دسامبر، به نظر می‌رسد به کسب‌و‌کارهای تایید شده که پس از راه‌اندازی مجدد، هزینه توئیترِ آبی را پرداخت کرده‌اند، تیک طلایی داده می‌شود، اما باز هم مشخص نیست که این فرآیند چگونه کار می‌کند و آیا شرکت‌ها باید برای دریافت تیک طلایی درخواست دهند یا خیر.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«ماستودون»؛ مقصد کاربران ناراضی از توئیتر ایلان ماسک چه امکاناتی دارد؟

بازگشت حساب‌های مسدود و تیک آبی ۸ دلاری در توئیترِ ایلان ماسک؛ کاربران ایرانی چگونه بپردازند؟

کشمکش ایلان ماسک و توئیتر؛ «دورسی باید همه اسناد را تحویل دهد»