نیوزیلند امکان دریافت اقامت را برای مشاغل خاص تسهیل می‌کند

نیوزیلند
نیوزیلند Copyright Canva
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد که به پرستاران و ماماهای خارجی اجازه می‌دهد برای درخواست اقامت در این کشور اقدام کنند. این کشور با کمبود پرستار مواجه است.

آگهی

نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد که به پرستاران و ماماهای خارجی اجازه می‌دهد از این کشور درخواست اقامت کنند. این کشور با کمبود پرستار مواجه است. 

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند گفت که تغییرات جدید در سازوکار مهاجرت به این معناست که افراد واجد شرایط می‌توانند از روز پنجشنبه برای دریافت اقامت طی فرآیندی تسریع شده، اقدام نمایند.

پزشکان متخصص هم به «فهرست سبز» این کشور اضافه شدند. این بدان معناست که آن‌ها می‌توانند به عنوان متخصصان شاغل در حرفه‌هایی که نیوزیلند برای تامین نیاز خود و پر کردن موقعیت‌های شغلی مربوطه با مشکل روبرو است، برای دریافت ویزای اقامت درخواست دهند.

سازمان پرستاران نیوزیلند تخمین زده است که این کشور به حدود ۴هزار پرستار دیگر نیاز دارد.

اندرو لیتل، وزیر بهداشت نیوزیلند در اوایل سال جاری گفته بود این کشور تنها در بخش سلامت روان به صدها پرستار نیازمند است.

خانم آردرن در پیامی به پرستاران سراسر جهان گفت: «نیوزیلند، بهترین جا برای زندگی، کار و لذت بردن است. ما باید در زمینه جذب نیروهای متخصص رقابتی‌تر عمل کنیم.»

Canva
جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلندCanva

 دولت خانم آردرن پیشتر از جانب احزاب مخالف به کندی در روند جذب متخصصان مورد نیاز این کشور و  صدور اقامت برای آن‌ها متهم شده بود. اریکا استانفورد از حزب ملی کفته بود: «راه دسترسی مستقیم پرستاران به وضعیت اقامت اقدامی است که یک‌سال پیش باید صورت می‌گرفت. حذف امکان دسترسی پرستاران به وضعیت اقامت از طریق فرآیند تسریع شده دیوانگی بود. زیرا که نیوزیلند با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ده حرفه دیگر نیز روز دوشنبه با هدف تقویت نیروی کار، به ویژه در بخش های بهداشت، آموزش و ساخت و ساز به «فهرست سبز» نیوزیلند اضافه شدند.

نرخ بیکاری نیوزیلند در حال حاضر ۳.۳ درصد است و ۹۷هزار نفر در این کشور جویای کار هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جاسیندا آردرن در تصمیم ناگهانی از نخست وزیری نیوزیلند کناره‌گیری می‌کند

زمزمه‌های جمهوریت در نیوزیلند با درگذشت ملکه؛ نخست‌وزیر: شاید در دوره حیات من روی دهد

استعفای گلریز قهرمان نماینده ایرانی‌تبار پارلمان نیوزیلند در پی اتهام سرقت از یک فروشگاه لباس