آتش‌سوزی و انفجار در دانشگاه صنعتی اصفهان جان یک نفر را گرفت

آتش‌سوزی در دانشگاه صنعتی اصفهان
آتش‌سوزی در دانشگاه صنعتی اصفهان Copyright ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا فرد جان باخته در این حادثه را حسین مرادی اهل ملایر معرفی کرده و تاکید کرده که «سهل‌انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است.»

آگهی

رسانه‌های ایران شامگاه روز شنبه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱ از وقوع آتش‌سوزی در آزمایشگاه دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان خبر دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با ایسنا ضمن تایید خبر یاد شده اعلام کرد که یک نفر در این حاثه جان باخته است.

وی با اشاره به مهار آتش‌سوزی پس از حضور نیروهای امدادی و آتش‌نشان، دلیل وقوع این حادثه را «فعل و انفعالات شیمیایی در یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه» عنوان کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز ضمن تایید جان باختن یک نفر در این آتش‌سوزی از درمان سرپایی یک فرد مصدوم نیز خبر داده است.

از سوی دیگر، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا فرد جان باخته در این حادثه را حسین مرادی اهل ملایر معرفی کرده و تاکید کرده که «سهل‌انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است.»

به گفته وی بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آتش‌سوزی بر اثر یک واکنش شیمایی روی داده و متعاقب آن سبب بروز انفجار شده که علت آن در درست بررسی است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

با توجه به شواهد موجود و اذغان مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان به اعزام تیم‌های متعدد آتش نشانی و واحد‌هایی اوژانش و هلال احمر از این شهر و نیز شهرهای مجاور همچون خمینی شهر و شاهین شهر به نظر می‌آید که ابعاد آتش‌سوزی فراتر از آن‌چیزی است که فعل و انفعال شیمیایی در داخل یک آزمایشگاه بتواند منشا آن باشد.

مسئله وقوع انفجار که رئیس دانشکده شیمی نیز به آن اشاره کرده نیز با توجه به همزمانی حادثه با اعتراض‌های دانشجویی در ایران گمانه‌زنی در خصوص احتمال خرابکارانه بودن آن را نیز مطرح می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران دقایقی پس از انتشار خبر این آتش‌سوزی رئیس دانشگاه اصفهان را مامور رسیدگی به موضوع کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز هفته پنجم اعتراضات ایران؛ آتش‌سوزی در زندان اوین به همراه شنیده شدن صدای آژیر و انفجار

گزارش‌ها از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در غرب استان تهران

مرگبارترین آتش‌سوزی‌های ایران در ۴ دهه گذشته؛ سازه‌های بشری و محیط زیست چگونه طعمه آتش شدند؟