شب سوم یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ آسیایی‌ها حذف شدند، برزیل برای همه خط و نشان کشید

شادی بازیکنان برزیل
شادی بازیکنان برزیل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی فوتبال برزیل در یک نمایش هجومی و دیدنی موفق شد با نتیجه ۴-۱ کره جنوبی را شکست دهد و خود را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند.

آگهی

شب سوم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با شکست تیم‌های آسیایی و آتش‌بازی برزیل همراه بود. 

در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر، ابتدا دو تیم ژاپن و کرواسی به مصاف یکدیگر رفتند. در این دیدار تماشایی، نماینده آسیا مانند دیگر بازی‌هایش در این رقابت‌ها نمایش شجاعانه‌ای از خود بر جای گذاشت و با ارائه یک بازی تهاجمی موفق شد در دقیقه ۴۳ روی ضربه زیبای مائدا به گل نخست این مسابقه دست یابد. 

ژاپنی‌ها در همان نیمه اول فرصت‌های دیگری هم برای گلزنی داشتند که دروازه‌بان آماده کروات‌ها هر بار مانع از این کار شد تا ۴۵ دقیقه نخست با همان تک گل به پایان برسد. 

در نیمه دوم کروات‌ها با تاکتیک جدیدی به میدان آمدند و با حملات مختلف موفق شدند حریف آسیایی خود را تحت فشار قرار دهند. حملات شاگردان زلاتکو دالیچ در نهایت در دقیقه ۵۵ جواب داد و ایوان پریسیچ روی سانتر دژان لوورن توانست با یک ضربه سر دیدنی بازی را به تساوی بکشاند. 

هر چند در ادامه بازی هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند اما در نهایت تا پایان ۹۰ دقیقه هیچ توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا این مسابقه به نخستین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ تبدیل شود که به وقت اضافه می‌رود. 

AP Photo
دروازه‌بان کرواسی با مهار ۳ ضربه پنالتی ستاره دیدار تیمش در مقابل ژاپن بودAP Photo

در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای هم با وجود فرصت‌هایی که روی هر دو دروازه پیش آمد در نهایت مسابقه با همان نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. 

در ضربات پنالتی اما مسابقه فقط یک ستاره داشت و نام آن دومینیک لیواکوویچ بود. گلر کرواسی موفق شد با مهار ۳ ضربه از ۴ پنالتی ژاپنی‌ها ستاره بی‌چون و چرای این مسابقه لقب گیرد. لیواکوویچ با درخشش خود باعث شد تا ژاپني‌ها پیش از زدن ضربه پنجم خود، بازی را به حریف واگذار کرده باشند. در نهایت کرواسی موفق شد با نتیجه ۳-۱ ژاپن را در ضربات پنالتی شکست دهد تا نشان دهد، یکی از تیم‌های قدرتمند در ضربات پنالتی است. 

سامبای برزیلی، هر روز زیباتر از قبل

در دیگر مسابقه مرحله یک هشتم نهایی، یکی دیگر از نماینگان قاره آسیا به مصاف برزیل قدرتمند رفت. کره جنوبی که در مرحله مقدماتی توانسته بود در رقابت با اروگوئه و غنا، به این مرحله صعود کند، در مقابل یکی از مدعیان جدی قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ چندان حرفی برای گفتن نداشت. 

برزیلی‌ها از همان ابتدا هجومی بازی را آغاز کردند و در دقیقه ۷ توسط وینسیوس جونیور توانستند به زیبایی دروازه کره را باز کنند. در ادامه و در دقیقه ۱۳ داور برخورد بازیکن کره با ریچارلیسون را پنالتی تشخیص داد و نیمار، که پس از غیبت در دو بازی قبلی برزیلی‌ها دوباره در ترکیب اصلی سلسائو حضور داشت توانست توپ را برای دومین بار از خط دروازه کره جنوبی عبور دهد. 

AP Photo
برتری ۴-۱ برزیل در مقابل کره جنوبیAP Photo

شاگردان تیته اما به این نتیجه قانع نبودند و حملات خود را ادامه دادند تا در دقایق ۲۹ و ۳۶ توسط ریچارلیسون و پاکتا دو گل زیبای دیگر را نیز به ثمر برسانند. 

کره‌ای ها که در ۴۵ دقیقه نخست شکست سنگینی را تجربه کرده بودند در دقیقه ۷۶ توسط سئونگ هو یک گل بسیار زیبا وارد دروازه برزیل کردند تا دست‌کم از سنگینی این شکست کاسته باشند. برزیلی‌ها که اصلا در این مسابقه تحت فشار قرار نگرفته بودند در نهایت موفق شدند با همان نتیجه ۴-۱ بازی را به پایان برسانند و تکلیف یکی دیگر از ۸ تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات مشخص شود. 

با این نتایج برزبل و کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی با یکدیگر بازی خواهند کرد.

AP Photo
بازیکنان تیم ملی برزیل پس از پایان مسابقه تصویری از پله را با خود به زمین مسابقه آوردندAP Photo

در پایان این بازی، بازیکنان برزیل تصویری از پله را با خود به میدان آوردند تا از این طریق با اسطوره فوتبال جهان که این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد ابراز همراهی کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی، روز سه‌شنبه با برگزاری دو دیدار میان تیم‌های اسپانیا و مراکش و همچنین پرتغال و سوئيس به پایان خواهد رسید. پس از آن تیم‌ها چند روز استراحت می‌کنند و از روز شنبه بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی آغاز خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز نخست مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲؛ هلند و آرژانتین گرفتار شگفتی نشدند

شب پایانی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ حتی برد برزیل هم برای صعود کامرون کافی نبود

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است