دو حمله در بیت‌المقدس؛ دست‌کم یک نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند

حمله در بیت‌المقدس
حمله در بیت‌المقدس Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی پلیس اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت که در دو انفجار در ایستگاه‌های اتوبوس در بیت‌المقدس (اورشلیم) که بامداد چهارشنبه رخ داد دست‌کم ۱۵ نفر زخمی و یک نفر کشته شدند.

آگهی

سخنگوی پلیس اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت که در دو انفجار در ایستگاه‌های اتوبوس در بیت‌المقدس (اورشلیم) که بامداد چهارشنبه رخ داد دست‌کم ۱۵ نفر زخمی و یک نفر کشته شدند.

نیروهای امداد در تشریح اولیه این انفجارها گفتند که نخستین انفجار در یک ایستگاه اتوبوس در نزدیکی بیت‌المقدس ۱۲ نفر را زخمی کرد که شدت جراحت چهار نفر زیاد است. انفجار دوم در یک ایستگاه دیگر اتوبوس رخ داد که در این انفجار سه نفر مجروح شدند. پلیس اسرائیل هر دو انفجار را «حمله» توصیف کرده است.

با این حال ساعاتی بعد پلیس اعلام کرد که این حملات یک کشته برجای گذاشته است و قربانی بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باخته است.

در پی حملات مرگبار ماه مارس و آوریل گذشته در خاک اسرائیل و سایر حملات پس از آن، ارتش این کشور بیش از ۲ هزار حمله به کرانه باختری انجام داد. به گفته سازمان ملل، در این حملات و درگیری‌ها بیش از ۱۲۵ فلسطینی کشته شدند که بیشترین قربانیان در هفت سال گذشته بود.

حماس که قدرت را در نوار غزه در دست دارد بدون بر عهده گرفتن مسئولیت حملات تازه در بیت‌المقدس، از آن‌ها استقبال کرد و در یک بیانیه این حملات را «بهای جنایت و تجاوزات» اسرائیل علیه مردم فلسطین توصیف کرد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل در حال انجام مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی پس از برگزاری انتخابات سراسری است و پیش بینی می‌شود راست‌ترین دولت اسرائیل تشکیل شود.

پلیس می‌گوید که طبق یافته‌های اولیه مواد منفجره در این دو مکان جاسازی شده بودند. این دو انفجار در میان شلوغی ترافیک صبحگاهی رخ داد و پلیس بخشی از بزرگراه اصلی منتهی به خارج شهر را بست.

در حالی که فلسطینی‌ها در سال‌های اخیر حملات خود را با چاقو، خودرو یا تیراندازی انجام داده‌اند، حمله با بمب از زمان پایان قیام فلسطینی‌ها در حدود دو دهه پیش، بسیار نادر بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس اسرائیل خانه مهاجم فلسطینی را پلمپ کرد

گفتگو با گراهام فولر؛ «ایران و اسرائیل بدون جمهوری اسلامی هم روابط گرمی نخواهند داشت»

خیز نتانیاهو برای بازگشت به قدرت با لیکود؛ انتخابات پارلمانی اسرائیل آغاز شد