فرمانده هوافضای سپاه: موشکی ساختیم که بعید است تا ده‌ها سال فناوری مقابله با آن پیدا شود

رزمایش موشکی ایران (عکس از آرشیو)
رزمایش موشکی ایران (عکس از آرشیو) Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران می‌گوید این موشک از «همه سامانه‌های دفاع موشکی عبور می‌کند» و «بعید است تا‌ ده‌ها سال بعد هم فناوری یافت شود که بتوان با آن مقابله کند.»

آگهی

امیر حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران روز پنجشنبه مدعی شد که ایران موشک فراصوتی ساخته است که «هم در فضا و هم در خارج از آن می‌تواند مانور دهد.»

وی با بیان این‌که این موشک «سرعت بالایی» دارد گفت که از «همه سامانه‌های دفاع موشکی عبور می‌کند» و «بعید است تا‌ ده‌ها سال بعد هم فناوری یافت شود که بتوان با آن مقابله کند.»

آقای حاجی زاده که در مراسم یازدهمین سالگرد مرگ حسن طهرانی مقدم سخن می‌گفت، تاکید کرد این موشک یک «یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است» و «سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سپاه پاسداران ایران مدعی است که دارای یکی از پیشرفته‌ترین برنامه‌های موشکی در جهان است. سپاه پاسداران ایران چند روز پیش از ساخت و آزمایش «موفقیت‌آمیز» موشک «قائم ۱۰۰» خبر داده بود. 

ایران «قائم ۱۰۰» را موشکی ماهواره‌بر معرفی می‌کند اما کشوهای غربی با توجه به تشابه فناوری موشک‌های ماهواره‌بر به موشک‌های نظامی به برنامه فضایی ایران مظنون هستند. در مقابل تهران تاکید می‌کند که برنامه فضایی ایران تنها جنبه «صلح‌آمیز» دارد. 

سپاه پاسداران امیدوار است تا بتواند به زودی ماهواره ناهید را با استفاده از «قائم ۱۰۰» در مدار قرار دهد. 

حسن طهرانی مقدم که مسئولان سپاه پاسداران از او به عنوان «پدر برنامه موشکی» ایران یاد می‌کنند در سال ۱۳۹۰ بر اثر انفجار بیدگنه در پایگاه مدرس در نزدیکی شهریار کشته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پهپادهای شکار شده ایرانی»؛ رئیس پارلمان اوکراین برای مهار پهپادها به کنگره آمریکا نامه نوشت

سپاه پاسداران ایران از آزمایش «موفقیت‌آمیز» یک موشک ماهواره‌بر خبر داد

واشنگتن پست: روسیه موشک‌های ذوالفقار و فاتح ۱۱۰ از ایران خریده است