تکمیل دیوار فولادی در مرز لهستان و بلاروس؛ ورود پناهجویان به لهستان غیرممکن شد

حصار مرزی لهستان و بلاروس
حصار مرزی لهستان و بلاروس Copyright AP Photo
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لهستان که حدود یکسال پیش پروژه ساخت دیواری فولادین در مرز خود با بلاروس را با هدف جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی به داخل خاکش آغاز کرده بود، از تکمیل این پروژه خبر داد. این دیوار که به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها مجهز است ۱۸۰ کیلومتر طول و ۵.۵ متر ارتفاع دارد.

آگهی

لهستان که حدود یکسال پیش پروژه ساخت دیواری فولادین در مرز خود با بلاروس را با هدف جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی به داخل خاکش آغاز کرده بود، از تکمیل این پروژه خبر داد.

استانیسلاو ژارین، نماینده دولت در امور امنیت اطلاعات این خبر را در توئیتر خود اعلام کرد و نوشت: «لهستان ساخت حصارهای حفاظتی در مرز خود با بلاروس را تکمیل کرده است. اکنون ورود غیرقانونی به لهستان غیرممکن شده و مرز لهستان حفاظت شده‌ترین مرز اروپاست.»

ماریوش کامینسکی، وزیر کشور لهستان در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۱ میلادی گفته بود که لهستان قصد دارد تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۲ به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی مرزهای خود با بلاروس را به طور قابل توجهی استحکام بخشد. 

او در آن زمان اعلام کرد: «ما تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی در مرز با بلاروس حصار‌های به طول ۱۸۰ کیلومتر و ارتفاع ۵.۵ متر قرار خواهیم داد. این حصارها به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها مجهز خواهند بود.»

بحران مهاجران در این منطقه از شرق اروپا در اوایل ژوئیه ۲۰۲۱ زمانی آغاز شد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس کشورهای لهستان، لیتوانی و لتونی را تهدید به سرازیری سیل مهاجران کرد. این تهدید لوکاشنکو در پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دولتش به خاطر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ بلاروس بود. 

بلاروس از آن زمان آغاز به صدور ویزا و برقراری پروازهایی از خاورمیانه کرد تا مهاجرین را برای ورود به اتحادیه اروپا آماده کند. سپس برای آن‌ها دستورالعمل‌های سفر و در برخی موارد حتی سیم‌چین برای گذر از حصارها فراهم کرد.

لهستان، لتونی و لیتوانی اقدامات بلاروس را نوعی جنگ ترکیبی علیه خود توصیف کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن ۲ نفر در پی انفجار در خاک لهستان در نزدیکی مرز اوکراین؛ ناتو: بررسی می‌کنیم

لوکاشنکو: دانش‌آموزان را برای برداشت سیب‌زمینی و چیدن سیب درختی بسیج می‌کنیم

سرگردانی پناهجویان اوکراینی در ایستگاه مرزی پرزمیسل لهستان