روسیه بیش از ۸۰ درصد از نیروهایش در پایگاههای شمال اروپا را به جبهه‌های اوکراین منتقل کرد

حرکت خودروهای نظامی روسیه به سمت جبهه اوکراین
حرکت خودروهای نظامی روسیه به سمت جبهه اوکراین Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسکو برای چندین دهه نیروهای نظامی خود را در شمال اروپا برای مقابله با ناتو مستقر کرده بود که با انتقال آن‌ها از این منطقه، موقعیت روسیه تضعیف می‌شود

آگهی

پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد که روسیه بیش از ۸۰ درصد نیروهای نظامی خود را از پایگاههای واقع در شمال اروپا خارج کرده و آن‌ها را به جبهه اوکراین انتقال داده است.

بر اساس این گزارش، پیش‌تر حدود ۳۰ هزار نظامی روسی در پایگاه‌های روسیه در کشورهای حوزه بالتیک مستقر بودند.

پولیتیکو به نقل از منبع خود نوشته است که کاهش نیروهای نظامی روسیه در شمال اروپا در هفت ماه گذشته بسیار قابل توجه است. البته این منبع نظامی در ادامه گفته است که قدرت هوایی روسیه منطقه را ترک نکرده و ناوگان شمالی روسیه نیز در شبه جزیره کولا نسبتاً دست نخورده باقی‌مانده است.

بر اساس برخی تصاویر ماهواره‌ای که در ماه جاری میلادی به دست آمده است، به نظر می‌رسد که روسیه برخی از سامانه‌های موشکی «اس-۳۰۰» خود را از اطراف سنت‌پترزبورگ در نزدیکی مرز فنلاند، منتقل کرده است.

روسیه روند انتقال بیشتر نیروهای خود از شمال اروپا را، با هدف کمک به تقویت نیروهایش در اوکراین انجام داده است؛ آنهم پس از آنکه با اعلام بسیج عمومی، نیروهای ذخیره خود را برای مشارکت در تهاجم نظامی روسیه به اوکراین فراخوانده بود.

مسکو برای چندین دهه نیروهای نظامی خود را در شمال اروپا برای مقابله با ناتو مستقر کرده بود که با انتقال آن‌ها از این منطقه، موقعیت روسیه تضعیف می‌شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

با وجود این برخی از تحلیلگران نظامی بر این نظرند که روسیه همچنان یک تهدید بلندمدت برای ناتو و همچنین کشورهای کوچک بالتیک است و پیش‌بینی می‌کنند که مسکو در آینده قدرت نظامی خود را در منطقه نظامی غرب روسیه بازسازی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی: شهر کلیدی لیمان «به طور کامل» آزاد شد؛ ناتو: اوکراین توانایی عقب زدن ارتش روسیه را دارد

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند

واکنش رهبران بین‌المللی به «حمله تروریستی» در مسکو؛ اروپا: شوکه شدیم؛ کی‌یف: کار کرملین است