پلیس ایسلند چهار نفر را به اتهام طرح حمله تروریستی بازداشت کرد

iceland police
iceland police Copyright Árni Torfason/arnitorfa@gmail.com
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس ایسلند با بازادشت ۴ نفر اعلام کرد که از آنها مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است. به گفته پلیس این کشور کم جمعیت اروپایی، این افراد درتدارک حملات تروریستی بوده اند.

آگهی

پلیس ایسلند روز پنجشنبه اعلام کرد که چهار نفر را در یک عملیات گسترده مرتبط با  «اقدام به حمله تروریستی» دستگیر کرده است. 

اولین بار است که در این کشور، جزیره ای کوچک درشمال اروپا، نیروهای امنیتی مظنونان به تروریسم را بازداشت می کنند.  

یکی از مقامات پلیس با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که «چندین سلاح نیمه خودکار، از جمله سلاح های چاپ سه بعدی، در ۹ مکان مختلف و همچنین هزاران کیلو ماده انفجاری و فشنگ ثبت و ضبط شده است.» 

کارل اشتاینار والسون، کمیسر ملی پلیس در این کشور به خبرنگاران گفت: «پلیس اطمینان دارد که این گروه در حال آماده سازی یک حمله تروریستی بوده است.» 

به گفته این کمیسر پلیس، چهار شهروند ایسلندی ۲۰ ساله در کوپاوگور، حومه ریکیاویک، پایتخت ایسلند و همچنین در شهر «مولس فلس بآوئر» در جنوب غربی این کشور بازداشت شده اند. 

پلیس بدون اشاره به جهت گیری و اندیشه های این گروه تروریستی گفت که آنها در «ارتباط با برخی گروه های خارجی قصد ترور شخصیت های سیاسی و انفجار اماکن دولتی را داشته اند.»

 ایسلند با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت از سال ۲۰۰۸ تا امروز لقب صلح آمیزترین کشور جهان را یدک می کشد. نرخ جرم و جنایت و خشونت طلبی در این کشور بسیار پایین است اما در سال های افزایش جرایم برخی از پژوهشگران و مقامات را نگران کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیزده نفر که قصد ترور رئیس جمهوری فرانسه و سرنگونی دولت را داشتند محاکمه می‌شوند

پدیده تازه اروپا رقم نخورد؛ بازشماری آراء اکثریت پارلمان ایسلند را از زنان گرفت

نخستین در اروپا؛ تعداد نمایندگان زن در پارلمان آینده ایسلند از مردان بیشتر است