افزایش دامنه اعتراض‌ها در ایران؛ پزشکی قانونی تهران: مهسا امینی آثار ضرب و جرح نداشت

تجمع اعتراضی تهران
تجمع اعتراضی تهران Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که چهار روز از اعتراض‌ها به جان باختن مهسا (ژینا) امینی می‌گذرد، تظاهرات از عصر گذشته ۲۹ شهریور، به شهرهای دیگر گسترش یافت و همزمان خشونت‌ها بیشتر شده است. از سوی دیگر در بسیاری از این تجمع‌ها زنان با برداشتن روسری‌های خود اقدام به آتش زدن آن‌ها کردند.

آگهی

در حالی که چهار روز از اعتراض‌ها به جان باختن مهسا (ژینا) امینی می‌گذرد، تظاهرات از عصر سه شنبه ۲۹ شهریور، به شهرهای دیگر گسترش یافت و همزمان خشونت‌ها بیشتر شده است. از سوی دیگر در بسیاری از این تجمع‌ها زنان با برداشتن روسری‌های خود اقدام به آتش زدن آن‌ها کردند.

ویدئوهایی از اعتراض‌های شب گذشته در شهرهای تهران، ساری، اراک، تبریز، آمل، رشت، ارومیه، مشهد، قم، کرمان، شیراز، خرم آباد، کرمانشاه، بندرعباس، کیش، بوشهر، بیرجند، ایلام، اصفهان، همدان، سبزوار، کرج و … تاکنون منتشر شده است.

طبق ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی برخی از ماموران امنیتی اقدام به شلیک تیرهای ساچمه‌ای و غیر ساچمه‌ای به سمت معترضان می‌کنند و از سوی دیگر معترضان برخی از خودروها و موتورهای این نیروها را به آتش می‌کشند.

مهسا (ژینا) امینی عصر روز سه شنبه ۲۲ شهریور از سوی گشت ارشاد تهران بازداشت و به پلیس امنیت تهران منتقل شد. تصاویر دوربین مداربسته نشان داد که وی پس از گفتگو با یکی از نیروهای حاضر در سالن بازداشتگاه وزرا روی زمین می‌افتد. وی پس از سه روز بستری بودن در بیمارستان کسری تهران روز جمعه ۲۵ شهریور جان باخت. پیکر او در زادگاهش سقز با حضور شمار زیادی از مردم معترض و خشمگین به خاک سپرده شد. بیمارستان کسری علت مرگ مهسا امینی را سکته قلبی و مغزی اعلام کرد.

آخرین خبرها، گزارش‌ها، واکنش‌ها و اطلاعات درباره مرگ مهسا امینی و حاشیه‌ها و تجمع‌های اعتراضی در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور را در این مطلب پیگیری کنید. 

پوشش یورونیوز درباره اتفاق‌های روز گذشته را نیز می‌توانید در این لینک بخوانید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پخش «اعترافات اجباری»؛ فراخوان کاربران توییتر برای مسدود کردن کانال تلگرامی وابسته به سپاه

حمایت از حقوق زنان ایران در خیابان‌های بیروت؛ «ژینا امینی تو یک انقلاب شدی»

روایت‌ها از خشونت پلیس ایران و مقابله زنان با حجاب اجباری؛ هشتگ #جنگ_علیه_زنان فراگیر شد