انتشار تصاویری از «خامنه‌ای در مراسم اربعین» همزمان با گزارش‌ها از «بیماری» رهبر ایران

تصویری که پایگاه اینترنتی رهبر ایران از حضور علی خامنه‌ای در مراسم روز اربعین منتشر کرده است
تصویری که پایگاه اینترنتی رهبر ایران از حضور علی خامنه‌ای در مراسم روز اربعین منتشر کرده است Copyright پایگاه اینترنتی رهبر ایران
Copyright پایگاه اینترنتی رهبر ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی به نقل از چهار منبع آگاه خبر داده بود که رهبر ایران در بستر بیماری است و اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

آگهی

پایگاه اینترنتی رهبر ایران روز شنبه با اعلام برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین چند عکس از حضور علی خامنه‌ای در این مراسم منتشر کرد. 

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی به نقل از چهار منبع آگاه خبر داده بود که رهبر ایران در بستر بیماری است و اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته است. 

شایعات پیرامون وضع جسمی رهبر ۸۳ ساله ایران به دنبال عدم دیدار اعضای مجلس خبرگان با او در پایان اجلاس این مجلس مطرح شد. اعضای خبرگان که هر شش ماه یک بار نشست برگزار می‌کنند پیش از این هر بار در پایان اجلاس‌های خود با علی خامنه‌ای دیدار کرده بودند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی رهبر ایران آمده که وی پیش از ظهر در «حسینیه امام خمینی» در مراسم عزاداری «هیات‌های دانشجویی سراسر کشور» شرکت کرده است. در عکس‌ها و ویدئوهای منتشرشده از مراسم روز شنبه علی خامنه‌ای از ماسک استفاده کرده است. او در مراسم روز شنبه به مدت چند دقیقه به صورت سرپا و ایستاده میکروفون به دست برای شرکت‌کنندگان درباره اربعین سخنرانی کرد.

علی خامنه‌ای برخلاف دیگر مقامات ارشد ایران تاکنون به مرگ مهسا امینی، زن ۲۲ ساله‌ای که پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد جان باخت واکنش نشان نداده است. 

در گزارش نیویورک تایمز آمده بود که علی خامنه‌ای هفته گذشته به دنبال درد معده و تب بالا به دلیل «انسداد روده» تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده بود که هرچند حال رهبر ایران مانند هفته گذشته وخیم نیست اما او توانایی نشستن بر تخت را ندارد. 

دفتر رهبر ایران به طور معمول درباره بیماری و وضعیت جسمی علی خامنه‌ای اطلاع‌رسانی نمی‌کند هرچند خبر عمل جراحی پروستات او در سال ۱۳۹۳ در رسانه‌ها منتشر شد و طی روزهای بعد از آن برخی از شخصیت‌های سیاسی، ورزشی و فرهنگی برای عیادتش به بیمارستان رفتند. 

علی خامنه‌ای به صورت مادام العمر مقام رهبری را در اختیار دارد. او جانشین مشخصی ندارد اما از مجتبی خامنه‌ای، یکی از پسرانش اغلب در گزارش‌ رسانه‌ها به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی وی یاد می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض‌‌ها به مرگ مهسا امینی؛ سنندج صحنه شعار «مرگ بر دیکتاتور» و شلیک گاز اشک‌آور شد

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟

یک زمزمه‌ قدیمی؛ نماینده مجلس خبرگان: خامنه‌ای با رهبری پسرش مجتبی مخالفت کرده است