قاسمپور و تیم ملی کشتی ایران طلایی شدند؛ امامی برنز جهان را به گردن انداخت

عکس آرشیوی از قهرمانی کامران قاسمپور در مسابقات جهانی اسلو
عکس آرشیوی از قهرمانی کامران قاسمپور در مسابقات جهانی اسلو Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی ایران که روز دوم مسابقات دو نقره و یک برنز را از آن خود کرده بود روز شنبه با طلای قاسمپور و برنز امامی شمار مدال های خود را به عدد پنج رساند.

آگهی

تیم ملی کشتی ایران در سومین شب مسابقات جهانی بلگراد سرانجام برای نخستین بار در این رقابت‌ها صاحب مدال طلا شد.

کشتی‌گیران ایرانی که طی دو روز نخست این مسابقات در رویارویی با حریفان صاحب‌نام آمریکایی ناکام از میدان خارج شده بودند شنبه شب این طلسم را شکستند و موفق شدند در رقابت بر سر یک مدال طلا آمریکا را شکست دهند.

کامران قاسمپور، ستاره جوان تیم ملی کشتی ایران با غلبه بر حریف آمریکایی شادی را به اردوی کشورش بازگرداند و یک پیروزی دلچسب را به کشتی‌دوستان ایرانی تقدیم کرد.

نماینده ایران در رقابت های وزن ۹۲ کیلوگرم نمایشی فوق‌العاده در این مسابقه داشت و موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر جیدن کاکس آمریکایی، دارنده عنوان قهرمانی جهان و مدال برنز المپیک را شکست دهد و مدال زرین مسابقات را بر گردن اندازد.

قاسمپور برای راهیابی به مسابقه نهایی در دیدار نیمه نهایی موفق شده بود حریفی از گرجستان را با نتیجه ۵ بر صفر از پیش رو بردارد.

برنز یونس امامی

دیگر نماینده ایران که شنبه شب برای کسب مدال در این مسابقات به روی تشک رفت یونس امامی بود که این کشتی‌گیر هم با دست پر از میدان مبارزه خارج شد.

یونس امامی در مسابقه رده‌بندی وزن ۷۴ کیلوگرم قهرمانی جهان پس از برتری ۶ بر صفر مقابل حریفی از کشور هند صاحب گردن‌آویز برنز شد.

تیم ملی ایران که روز دوم مسابقات دو نقره و یک برنز را از آن خود کرده بود روز شنبه با طلای قاسمپور و برنز امامی شمار مدال های خود را به عدد پنج رساند.

سه بخت دیگر کسب مدال برای ایران

تیم ملی ایران روز یکشنبه سه بخت دیگر برای کسب مدال دارد که دو مورد از آن قطعی است؛ تیم ملی کشتی ایران در صورت موفقیت سه کشتی‌گیر خود در روز یکشنبه این فرصت را دارد تا تعداد مدال‌های خود را در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان به عدد هشت افزایش دهد.

رضا اطری و رحمان عموزاد به ترتیب در مسابقات نهایی وزن‌های ۶۱ و ۶۵ کیلوگرم به میدان خواهند رفت که کسب دست کم دو مدال نقره از این دو مسابقه برای تیم ملی کشتی آزاد ایران قطعی است.

این در حالیست که هر دو کشتی‌گیر یاد شده، به خصوص رحمان عموزاد عملکرد فوق‌العاده‌ای تا پیش از رسیدن به فینال از خود به نمایش گذاشتند و احتمال کسب مدال طلا از سوی هر یک از آنها بسیار زیاد است.

محمدحسین محمدیان، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۴ آخرین بخت ایران برای کسب مدال در مسابقات جهانی بلگراد است که روز یکشنبه برای مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

نماینده ایران در مسابقات وزن ۹۷ کیلوگرم پس از شکست در مسابقه نیمه نهایی مقابل کایل اسنایدر، قهرمان جهان و المپیک از فینال بازماند و راهی دیدار رده‌بندی این وزن شد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حسن یزدانی با شکست مقابل دیوید تیلور آمریکایی به مدال نقره جهان دست یافت

حسن یزدانی به عضویت کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی کشتی درآمد

درخشش کشتی‌گیران فرنگی‌کار ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان؛ ساروی و یوسفی طلا گرفتند