اوکراین مدعی آزادسازی ۱۰۰۰ کیلومترمربع از مناطق شرقی و جنوبی شد

اوکراین
اوکراین Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوکراین همزمان با بازدید وزیر امور خارجه ایالات متحده از کی‌یف از بازپس‌گیری بخش‌هایی از مناطق شرق و جنوب این کشور از نیروهای روسی خبر داد.

آگهی

اوکراین همزمان با بازدید وزیر امور خارجه ایالات متحده از کی‌یف از بازپس‌گیری بخش‌هایی از مناطق شرق و جنوب این کشور از نیروهای روسی خبر داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز پنجشنبه در یک نطق ویدیویی اعلام کرد که نیروهای اوکراینی از ابتدای سپتامبر ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از مناطق شرق و جنوب این کشور را از نیروهای روسی پس گرفته‌اند.

آقای زلنسکی همچنین ویدئویی را منتشر کرد که در آن سربازان اوکراینی می‌گویند شهر بالاکلیا در شرق خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین را به تصرف خود درآورده‌اند.

اما ویتالی گانچف، یک مقام حامی روسیه، به تلویزیون دولتی این کشور گفت که نیروهای روسیه تلاش اوکراین برای محاصره و تصرف بالاکلیا را ناکام گذاشته و این شهر را در کنترل خود دارند. 

همزمان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در جریان بازدید از اوکراین تایید کرد که نیروهای اوکراینی در حال پیشرفت هستند. آقای بلینکن تصریح کرد: «ما شاهد پیشروی واضح و واقعی به ویژه در اطراف خرسون و همچنین رخداد برخی تحولات مثبت در دونباس واقع در شرق اوکراین هستیم.»

او پیش از ترک کی‌یف متعهد شد که ایالات متحده «تا زمانی که جنگ طول بکشد» از اوکراین حمایت کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

وزیر خارجه ایالات متحده در پایان سفر پنجشنبه خود به اوکراین از اختصاص یک کمک جدید ۲.۲ میلیارد دلاری به اوکراین و ۱۸ کشور دیگر که به نظر می‌رسد در معرض خطر تجاوز روسیه هستند، خبر داد. تقریبا یک میلیارد دلار از این کمک به اوکراین تخصیص خواهد یافت. ایالات متحده همچنین تسلیحات نظامی به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار را نیز به اوکراین ارسال می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا جنگ اوکراین لوکاشنکو، تنها متحد اروپایی پوتین را از مسکو دور کرده است؟

شلیک موشک‌های آمریکایی با جنگنده‌های روسی؛ آیا اوکراین ورق را بر می‌گرداند؟

زلنسکی و اردوغان در استانبول با یکدیگر دیدار کردند