دریافت دستمزد برای هیچ کاری نکردن؛ مرد ژاپنی ساعتی ۷۰ دلار درآمد دارد

شوجی موریموتو
شوجی موریموتو Copyright Reuters
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شوجی موریموتو نام مردی ژاپنی است که یکی از نامتعارف‌ترین مشاغل جهان را دارد. او از طرف مشتریانش برای اینکه کاری انجام ندهد دستمزد دریافت می‌کند.

آگهی

شوجی موریموتو نام مردی ژاپنی است که یکی از نامتعارف‌ترین مشاغل جهان را دارد. او از طرف مشتریانش برای اینکه کاری انجام ندهد دستمزد دریافت می‌کند. 

مشتریان او افرادی هستند که برای فرار از تنهایی حاضر به پرداخت دستمزد به شوجی موریموتو می‌شوند. وظیفه او در این ماموریت‌های کاری تنها حضور در کنار مشتری خود است. وی با آنها هم‌صحبت نمی‌شود و تنها در رویدادی که از او خواسته شده است شرکت می‌کند. 

هرچند در ظاهر به نظر می‌رسد که قاعدتا شوجی موریموتو نباید مشتریان زیادی داشته باشد اما او با درخواست‌های فراوانی روبرو است و روزانه بین یک تا سه قرار برای همراهی مشتریانش در رویداد یا برنامه‌ مورد علاقه آنها دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شوجی موریموتو، ۳۸ ساله ساکن توکیو است و برای یک ساعت همراهی مشتریان خود ۱۰ هزار ین (۷۱ دلار یا حدود سه میلیون تومان) دریافت می‌کند.

او در گفتگو با رویترز می‌گوید: «من در واقع خودم را اجاره می‌دهم. شغل من این است که هر جا مشتریانم می‌خواهند باشم و هیچ کار خاصی انجام ندهم.»

این مرد ژاپنی تعداد قرارهایی را که طی چهار سال گذشته در ازای دریافت دستمزد داشته است حدود چهار هزار مورد عنوان می‌کند. او می‌گوید که اکثر مشتریانش از طریق شبکه اجتماعی توئیتر با او تماس می‌گیرند. شوجی موریموتو نزدیک به ۲۵۰ هزار فالوئر در این شبکه اجتماعی دارد. 

این مرد ژاپنی تاکید می‌کند که درخواست‌هایی را که جنبه جنسی داشته باشند رد می‌کند. او همچنین درخواست کمک فیزیکی برای جابه‌جایی یخچال یا سفر به کامبوج به همراه یکی از مشتریانش را رد کرده است. 

معضل تنهایی و انزوای شهروندان در ژاپن باعث شده است تا وزارتخانه‌ای برای مقابله با تنهایی و انزوا در دولت این این کشور تشکیل شود. نتیجه یک پژوهش دولتی در ژاپن نشان می‌دهد که افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله در این کشور از دیگر گروه‌های سنی بیشتر احساس تنهایی می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پزشک جوان ژاپنی پس از انجام ۲۰۰ ساعت اضافه‌کاری در ماه به زندگی خود پایان داد

روز دستمزد برابر زن و مرد؛ کار زنان اروپایی تا آخر سال در عمل «رایگان» است

مدیر ارشد رستوران‌های زنجیره‌ای در ژاپن به دلیل سخنان «جنسیت‌زده» برکنار شد