اسرائیل دمشق و حلب را در فاصله کمتر از یک ساعت هدف حمله هوایی قرار داد

عکس آرشیوی از یکی از حملات منتسب به اسرائيل علیه سوریه
عکس آرشیوی از یکی از حملات منتسب به اسرائيل علیه سوریه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا» خبر داد که اسرائیل شامگاه روز چهارشنبه ۳۱ اوت دمشق، ریف و فرودگاه بین‌المللی حلب در شمال غرب این کشور را هدف حملات موشکی قرار داده است.

آگهی

خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا» خبر داد که اسرائیل شامگاه روز چهارشنبه ۳۱ اوت دمشق، ریف و فرودگاه بین‌المللی حلب در شمال غرب این کشور را هدف حملات موشکی قرار داده است.

بنا به گزارش سانا، حمله موشکی اسرائیل به دمشق در فاصله کمتر از یک ساعت پس از حمله به فرودگاه حلب انجام شده است. این خبرگزاری همچنین خبر داد که پدافند هوایی ارتش سوریه با حملات موشکی اسرائیل به دمشق و فرودگاه حلب مقابله کرده است.

بنا به این گزارش، چهار فروند موشک اسرائیلی در آسمان حومه جنوبی دمشق رهگیری و ساقط شده‌اند.

یک مقام نظامی سوری هم در گفتگو با سانا از وارد آمدن خسارت مادی به فرودگاه حلب در جریان این حمله موشکی که در ساعت ۲۰ انجام شده، خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که «۴ موشک اسرائیلی» باند فرودگاه حلب و انبارهای «موشک‌های ایرانی» در اطراف این فرودگاه را هدف حمله قرار داده‌اند.

این سازمان غیردولتی که در بریتانیا مستقر است همچنین خبر داد که حملات موشکی به فرودگاه حلب منجر به چندین آتش‌سوزی و انفجار شده است. با وجود این دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارشی از تلفات جانی در پی حمله موشکی به فرودگاه حلب ارائه نکرده است.

برخی منابع خبری غیررسمی هم ادعا کردند که اسرائیل برای جلوگیری از فرود یک هواپیمای ایرانی در فرودگاه حلب، این فرودگاه را هدف حمله قرار داده است که در نتیجه این حمله، هواپیمای ایرانی مسیر خود را به سمت دمشق تغییر می‌دهد که اینبار فرودگاه دمشق هدف حمله قرار می‌گیرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران ایران در گزارشی به نقل از منابع خود خبر داد که فرودگاه حلب تقریباً یک ربع پیش از حمله، تخلیه شده بود. این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که صدمه به باند این فرودگاه مانع از انجام پروازهای غیرنظامی و عادی می‌شود.

حمله به فرودگاه حلب چند روز پس از حمله به اطراف شهر حماه و طرطوس انجام شده است که در جریان آن، ۲ تن زخمی شدند.

اگرچه حملات اسرائیل به سوریه بیشتر علیه مواضع و پایگاه‌های نیروهای مرتبط با ایران انجام می‌شود اما تهران و تل‌آویو درباره این حملات به صورت رسمی اظهار نمی‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی اسرائيل به سوریه؛ پروازها در فرودگاه دمشق به حالت تعلیق در آمد

در پی حمله موشکی اسرائیل به سوریه، فعالیت فرودگاه دمشق بار دیگر متوقف شد

دومین حمله اسرائیل به سوریه در ۱۰ روز اخیر؛ فعالیت فرودگاه‌های حلب و دمشق متوقف شد