شرایط «بسیار بغرنج» افغانستان؛ سازمان ملل: قحطی ۶ میلیون نفر را تهدید می‌کند

سوءتغذیه کودکان در افغانستان
سوءتغذیه کودکان در افغانستان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه می‌گوید حدود ۲۴ میلیون نفر از مردم افغانستان به کمک نیاز دارند و نزدیک به ۱۹ میلیون نفر هم با سطح حادی از محرومیت غذایی روبرو هستند.

آگهی

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه می‌گوید با افزایش فقر در افغانستان، قحطی شش میلیون نفر از شهروندان این کشور را تهدید می‌کند. 

وی همچنین خواستار اختصاص ۷۷۰ میلیون دلار کمک مالی به افغان‌ها برای گذراندن فصل زمستان شد. وی از کشورها و نهادهای بین‌المللی خواست تا کمک‌های مالی برای توسعه اقتصادی افغانستان را از سر بگیرند. 

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در گزارش خود به شورای امنیت تاکید کرد که افغانستان با چند بحران از جمله بحران انسانی، گرسنگی، بحران مالی و اقتصادی و بحران اقلیمی روبرو است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
فقر در افغانستانAP Photo

به گفته مارتین گریفیث توقف کمک‌های بین‌المللی به افغانستان پس از سقوط کابل به دست طالبان باعث شده است تا شرایط کنونی «بسیار بغرنج» شود. 

وی افزود که حدود ۲۴ میلیون نفر از مردم افغانستان به کمک نیاز دارند و نزدیک به ۱۹ میلیون نفر هم با سطح حادی از محرومیت غذایی روبرو هستند. 

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که مسئولان این سازمان نگران هستند که با فرا رسیدن فصل زمستان این آمارها بالاتر برود. 

مارتین گریفیث همچنین از لزوم یافتن راه حل برای بحران سیستم بانکی و نقدینگی در افغانستان سخن گفت. وی همچنین به «دشواری زیاد» برای انجام تراکنش‌های مالی با افغانستان اشاره کرد. 

روز چهارشنبه ۳۱ اوت مصادف با اولین سالگرد خروج آخرین نظامی آمریکایی از افغانستان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طالبان برای توسعه و مدیریت ترافیک هوایی افغانستان با یک شرکت اماراتی قرارداد بستند

زمین لرزه در افغانستان دست‌کم ۸ کشته و ۹ زخمی برجای گذاشت

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد