برای نخستین بار پس از انقلاب، ۵۰۰ زن اجازه تماشای یک مسابقه باشگاهی فوتبال را پیدا می‌کنند

حضور زنان در مسابقه تیم‌های ملی ایران و کامبوج
حضور زنان در مسابقه تیم‌های ملی ایران و کامبوج Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برای نخستین بار در سامانه بلیت فروشی مسابقات لیگ برای تماشای بازی دو تیم استقلال و مس کرمان، جایگاهی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی مخصوص زنان تخصیص داده شده است.

آگهی

رسانه‌های ایران خبر داده‌اند برای نخستین بار پس از انقلاب قرار است زنان برای تماشای یک مسابقه فوتبال باشگاهی وارد استادیوم شوند. 

مسابقه دو تیم استقلال تهران و مس کرمان که قرار است روز پنجشنبه ۳ شهریور در استادیوم آزادی برگزار شود و برای نخستین بار در سامانه فروش بلیت برای این مسابقه، جایگاهی مخصوص زنان نیز قرار داده شده است. این ظرفیت البته نسبت به ظرفیت ورزشگاه بسیار محدود و تنها ۵۰۰ نفر خواهد بود. ۵۰۰ نفری که قرار است در بخش کوچکی از طبقه دوم ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی بنشینند و بازی تیم محبوب خود را تماشا کنند. 

محمد شهیدی، مدیرکل حراست وزارت وزش و جوانان ایران در گفتگو با خبرگزاری تسنیم ضمن تایید این خبر، می‌گوید: «تماشاگران زن از در شرقی و پس از گذر از گیت کنترل بلیت وارد ورزشگاه شده و با اتوبوس‌های تعیین شده به سمت تونل و سکوی ویژه مخصوص تماشاگران خانم منتقل خواهند شد.»

او همچنین در ادامه اضافه کرد که قرار است در هفته‌های آینده با فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های لازم بر تعداد تماشاگران خانم برای حضور در مسابقات لیگ برتر افزوده شود.

سعید فتاحی، معاون ورزشی تیم استقلال هم با تایید این خبر اعلام کرد که طبق  طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و اخذ مجوزهای لازم، بانوان هوادار تیم فوتبال استقلال می‌توانند از طریق سایت بلیت فروشی اقدام به خرید بلیت دیدار آبی‌ها مقابل مس کرمان کنند.

در بیانیه رسمی تیم فوتبال استقلال تهران نیز آمده است: «بانوان محترم از ورودی شرقی ورزشگاه آزادی، پارکینگ شماره ۲۱ می‌توانند وارد ورزشگاه شده و از طریق تونل شماره ۲ در سکوی شماره ۵ مستقر شوند.» 

در صورتی که زنان بتوانند برای مسابقه دو تیم استقلال و مس کرمان راهی ورزشگاه آزادی شوند، این نخستین بار در طول سالها خواهد بود که زنان هم مانند مردان می‌توانند یک مسابقه باشگاهی فوتبال را در ایران از نزدیک تماشا کنند. 

در سالهای اخبر فدارسیون جهانی فوتبال، فیفا فشار زیادی روی فدراسیون فوتبال ایران برای رفع مشکل ممانعت از ورود زنان گذاشته و از مسئولان ورزش ایران خواسته بود هرچه سریعتر این ممنوعیت برداشته شود. مسئولان ورزشی ایران همواره نبود زیرساخت‌های لازم را بهانه این تصمیم عنوان کرده‌اند. 

هفته گذشته مسئولان سازمان لیگ ایران اعلام کرده بودند با عنایت به زیرساخت‌های ایجاد شده، استادیوم‌هایی که ظرفیت حضور زنان را در خود داشته باشند، می‌توانند اجازه ورود زنان به ورزشگاه را برای تماشای مسابقات لیگ صادر کنند. 

تیم فوتبال استقلال تهران قرار است روز پنجشنبه در حالی به مصاف مس کرمان برود که در نخستین دیدار خانگی خود در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲-۰ مغلوب سپاهان اصفهان شد. با این حال در آن مسابقه آبی‌های تهران از حضور هواداران خود محروم بودند و بازی بدون تماشاگر برگزار شده بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسابقه مرگبار فوتبال؛ بیش از ۴۴۰ نفر در اندونزی کشته و زخمی شدند

افزایش زن‌کشی در فرانسه؛ ۱۲۲ زن در یک سال به قتل رسیدند

مقام‌های فیفا برای بررسی حضور زنان در ورزشگاه‌ها به ایران می‌روند