هرج و مرج در فرودگاه‌ها؛ هواپیمایی کانتاس از مدیرانش خواست به جابجایی چمدان‌ها کمک کنند

کارکنان فرودگاهی. عکس: آرشیو
کارکنان فرودگاهی. عکس: آرشیو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا از بیش از یکصد مدیر اجرایی و سرپرست ارشد شاغل خود درخواست کرده تا به منظور کمک به کاهش هرج و مرج در فرودگاه‌ها، به مدت ۳ ماه داوطلبانه در جابجایی چمدان‌ها کمک کنند

آگهی

شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا از بیش از یکصد مدیر اجرایی و سرپرست ارشد شاغل خود درخواست کرده است تا به منظور کمک به کاهش هرج و مرج در فرودگاه‌ها، به مدت ۳ ماه داوطلبانه در جابجایی چمدان‌ها کمک کنند.

کالین هیوز، مدیر اجرایی این شرکت هواپیمایی، در بیانیه‌ای خطاب به دست‌کم ۱۰۰ مدیر و کارمند ارشد داخلی خواسته است برای این برنامه که از میانه اوت آغاز خواهد شد داوطلب شوند.

نقش افراد جدید بارگیری و تخلیه چمدان‌ها از هواپیما و همچنین مرتب‌سازی بارها و اسکن آنها خواهد بود. بر اساس این بیانیه، داوطلبان باید از نظر جسمی توانایی حرکت دادن و بلند کردن چمدان‌های تا وزن ۳۲ کیلوگرم را داشته باشند.

بروز هرج و مرج در فرودگاه‌ها پس از آن در هفته‌های اخیر تشدید شده که با کاهش محدودیت‌های کرونایی، تقاضای سفر به شدت افزایش یافته است. خطوط هوایی که پیش‌تر به دلیل همه‌گیری این ویروس و کساد شدن پروازهای هوایی از شمار کارکنان خود کاسته بودند، اکنون زیر فشار تعداد بالای مسافر قرار دارند.

در تازه‌ترین اختلالات در کار شرکت‌های هواپیمایی در روزهای اخیر، علاوه بر موارد چمدان‌های گمشده، برای یک نوزاد ۱۳ ماهه نیز به اشتباه در یک پرواز جداگانه از والدینش بلیط رزرو شده بود.

یکی از سخنگویان شرکت کانتاس به وبسایت اینسایدر گفت: «ما در طرح این مسئله شفاف بوده‌ایم که کار عملیاتی ما، انتظارات مشتریان یا استانداردهایی را که از خودمان انتظار داریم برآورده نمی‌کند.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی افزود: «در حالی که ما همزمان با آنفولانزای بی‌سابقۀ فصلی، موارد کووید۱۹ و سخت‌ترین وضعیت بازار کار طی دهه‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ به تلاش خود برای برنامه‌ریزی اضطراری در عملیات فرودگاهی برای سه ماه آینده نیز ادامه خواهیم داد.»

این نخستین بار نیست که شرکت کانتاس از کارکنان دفاتر مستقر خود می‌خواهد تا برای انجام وظایف فرودگاهی داوطلب شوند. پیش‌تر حدود ۲۰۰ کارمند دفتر این شرکت در تعطیلات عید پاک به کمک پرسنل فرودگاه‌ها آمده‌ بودند.

شرکت کانتاس، که به نام «کانگوروی پرنده» نیز معروف است، در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد و بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا محسوب می‌شود. این شرکت حدود ۳۰ هزار کارمند و پرسنل دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هرج و مرج در فرودگاه هیترو لندن در پی بروز نقص فنی در سامانه توزیع بار

فرودگاه اورلی پاریس به خاطر کفش‌های مشکوک تخلیه شد

بیش از دوهزار چمدان گمشده در فرودگاه بارسلون