پیروزی ۲ بر یک تیم فوتبال زنان انگلیس در فینال جام ملت‌های اروپا

England Germany Euro 2022 Women Soccer
England Germany Euro 2022 Women Soccer Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این پیروری در حالی نصیب انگلیسی‌ها شد که آلکساندرا پُپ، ستارۀ خط حملۀ آلمانی‌ها که امسال توانسته بود در ۵ بازی خود ۶ گل را به ثمر برساند و مهرۀ اصلی آلمانی‌ها در بازی فینال محسوب می‌شد، به دلیل آسیب دیدگی زانو نتوانست در آخرین مسابقه شرکت کند.

آگهی

سرانجام فوتبالیست‌های انگلیس پس از ۹۰ دقیقه بازی که به تساوی ۱-۱ انجامید، توانستند در وقت اضافه دروازۀ حریف قدر خود را بگشایند و گل برتری خود را بر تور بنشانند.

گل پیروزی در دقیقه ۱۱۰ بازی توسط کلویی کلی ۲۴ ساله وارد دروازه شد و به این ترتیب پس از ۵۶ سال انتظار، انگلیس قهرمان فینال رقابت‌های زنان یورو ۲۰۲۲ شد.

این پیروزی در حالی نصیب انگلیسی‌ها شده که آلکساندرا پُپ، ستارۀ خط حملۀ آلمانی‌ها که امسال توانسته بود در ۵ بازی خود ۶ گل را به ثمر برساند و مهرۀ اصلی آلمانی‌ها در بازی فینال محسوب می‌شد، به دلیل آسیب دیدگی زانو نتوانست در آخرین مسابقه شرکت کند.

جام ملت‌های اروپا امسال پس از یکسال تاخیر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، با حضور ۱۶ تیم و به میزبانی انگلستان برگزار شد و روز یکشنبه ۳۱ ژوئیه آلمان و انگلیس،‌ دو تا از بهترین تیم‌های ملی فوتبال زنان جهان، در ورزشگاه ومبلی لندن پایانی به یادماندنی را برای تورنمنت یورو ۲۰۲۲ رقم زدند.

در این روز بیش از ۸۷ هزار نفر از طرفداران دو تیم در استادیوم حاضر بودند تا نه تنها رکورد بیشترین حضور تماشاگر برای یک مسابقه را در این استادیوم بشکنند، بلکه شاهد آن باشند که چگونه رکورد زنان فوتبالیست آلمان که تا کنون ۸ عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرده‌اند، خواهد شکست.

بریتانیایی‌ها در این روز تماشاگر بازی بااستعدادترین فوتبالیست‌های زن تمام دوران کشورشان بودند؛ تیمی که توانست با پیروزی ۸ بر صفر مقابل نروژ که در رنکینگ تنها دو پله پایین‌تر از آنها بود و در مرحلۀ نیمه نهایی با پیروزی ۴ بر صفر مقابل سوئد که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها بود، تاریخ ساز شود.

پیروزی مقابل فوتبالیست‌های آلمان از همان ابتدا کاری دشوار محسوب می‌‌شد. نتایجی که آلمانی‌ها تا بازی امروز در جام ملت‌های اروپا کسب کرده‌ بودند فوق‌العاده بود. آنها تا کنون قهرمان هشت دوره از ۱۲ دوره برگزاری این بازی‌ها شده‌ بودند.

سارینا ویگمن، فوتبالیست پیشین تیم هلند و سرمربی امروز تیم زنان انگلیس پیش از بازی گفته بود که از اهمیت این پیروزی برای بازیکنان تیمش و مردم انگلستان آگاه است و «بهترین بازی» تیمش را به نمایش می‌گذارد تا پیروز زمین را ترک کند، با این وجود قدرت زنان پا به توپ در تیم آلمان را نیز دست‌کم نمی‌گیرد.

آلکساندرا پُپ، کاپیتان ۳۱ سالۀ تیم آلمان نیز اگرچه بازی فینال را از دست داد، اما در رقابت‌های امسال جام ملت‌های اروپا خوش درخشید.

او پیش از این نیز به دلیل مصدومیت نتوانسته بود در یورو ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ پا به توپ شود و احتمال می‌رفت رقابت‌های امسال را نیز به دلیل آسیب دیدگی زانویش بطور کامل از دست بدهد، درنهایت نه تنها موفق شد در این مسابقات تا مرحلۀ فینال شرکت کند، بلکه سال‌های از دست رفته را نیز جبران کرد.

آلکساندرا پُپ در نشست خبری روز جمعه گفته بود که فکر می‌کند روز یکشنبه طرف انگلیسی زیر فشار بیشتری باشد، به این دلیل که این بازی در کشور خودشان و با حضور هزاران تماشاگر انگلیسی برگزار می‌شود.

سرمایه‌گذاری‌های آلمان در سال‌های اخیر روی تیم فوتبال زنان این کشور بی‌سابقه بوده و یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی تیم لیورپول که از نزدیک پیشرفت زنان فوتبالیست آلمان را دنبال می‌کرده نیز می‌گوید که سرعت رشد فوتبال تیم زنان آلمان در سال‌های اخیر «انفجاری» بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دختران تیم ملی سابق فوتبال افغانستان در استرالیا پا به توپ شدند

بهترین وقت برای ورزش کردن در طول روز چه زمانی است؟

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش