فرمانده ارتش بریتانیا: شایعات در خصوص بیماری پوتین، یک خیال واهی است

ولادمیر پوتین رئيس جمهوری روسیه
ولادمیر پوتین رئيس جمهوری روسیه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرمانده ستاد مشترک ارتش بریتانیا می‌گوید گزارش‌ها در خصوص بیماری و بحران سلامتی رئيس جمهوری پوتین شایعاتی بی‌اساس است و هیچ گزارشی معتبری صحت آنها را تایید نمی‌کند.

آگهی

دریاسالار تونی راداکلین، رئيس ستاد دفاع مشترک ارتش بریتانیا می‌گوید شایعات در خصوص سلامتی ولادیمیر پوتین خیالی واهی است و نباید آن‌ها را جدی گرفت. 

این فرمانده ارتش بریتانیا که در گفتگو با شبکه جهانی بی‌بی‌سی این اظهارات را به زبان می‌آورد همچنین تاکید کرد که گزارش‌هایی که در خصوص احتمال ترور او منتشر می‌شود هم چندان جدی نیستند. 

اظهارات راداکلین در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر گزارش‌های مختلفی از سوی رسانه‌های نه چندان معتبر درباره بیماری و وضعیت سلامتی رئيس جمهوری ۷۰ ساله روسیه منتشر شده بود. آقای راداکلین در ادامه صحبت‌های خود در این رابطه گفت: «ما به عنوان متخصصان نظامی، شاهد یک رژیم نسبتا با ثبات در روسیه هستیم. پوتین توانسته همه مخالفان خود را خفه کند و هیچ کس در این کشور انگیزه‌ای برای به چالش کشیدن رهبری پوتین ندارد.» 

او همچنین تاکید کرد که چالشی که با حمله به روسیه به اوکراین ایجاد شده به طور بالقوه تهدیدی است که می‌تواند ده‌ها سال ادامه داشته باشد. از نظر آقای راداکلین هر کسی که در بریتانیا جانشین بوریس جانسون شود باید آگاه باشد که بزرگترین تهدید پیش روی جهان، روسیه خواهد بود. 

این فرمانده نظامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص وضعیت جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد که ارتش اوکراین اطمینان دارد که می‌تواند در جنگ روسیه را شکست دهد. 

او همچنین در ادامه به برآوردهای ارتش بریتانیا در خصوص تلفات روسیه در این جنگ اشاره کرد و افزود: «برآوردهای ما می‌گوید که روسیه بیش از ۳۰ درصد از اثربخشی نیروی زمینی خود را از دست داده است. این بدان معناست که ۵۰ هزار سرباز روسی در این درگیری‌ها کشته یا زخمی شده‌اند. همچنین نزدیک به هزار و ۷۰۰ تانک روسی منهدم و حدود ۴ هزار خودروی زرهی روسیه هم نابود شده‌اند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیروهای ارتش روسیه در ۲۴ فوریه با حمله به اوکراین جنگی را آغاز کردند که تصور نمی‌شد تا این اندازه به درازا کشیده شود. پس از گذشت نزدیک به ۵ ماه از زمان آغاز جنگ، روسیه هنوز نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد و از سوی دیگر مقاومت نیروهای اوکراینی هم همچنان ادامه دارد. با این حال تحلیلگران نظامی معتقدند که به سختی می‌توان چشم‌اندازی برای پایان این درگیری به تصویر کشید و با توجه به وضعیت موجود در میدان، این نگرانی وجود دارد که آتش درگیری‌ها میان نیروهای روس و اوکراین همچنان به درازا بینجامد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هواداران فنرباغچه در بازی تیمشان با باشگاه اوکراینی، ولادیمیر پوتین را تشویق کردند

جنگ در اروپا؛ سرگئی شویگو: اولویت روسیه نابودکردن موشک‌های دوربرد و توپخانه اوکراین است

مدودف: اوکراین به کریمه حمله کند روسیه «روز قیامت» به‌پا می‌کند