جایزه «۱۵ میلیون دلاری» آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران

Revolutionary Guard cadets
Revolutionary Guard cadets Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا از همه کاربران خواسته شده است که چنانچه «اطلاعاتی دربارۀ شبکه مالی سپاه» دارند، آن را از مسیرهایی همچون سیگنال، تلگرام یا واتس‌اپ برای این وزارتخانه بفرستند و در قبال آن پاداش مالی دریافت کنند.

آگهی

وزارت خارجه ایالات متحده روز یکشنبه در یکی از صفحات رسمی خود در توییتر که «برنامه پاداش برای عدالت» نام دارد، اطلاعیه جدیدی را مرتبط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد.

در این اطلاعیه، از همه کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته شده است که چنانچه «اطلاعاتی دربارۀ شبکه مالی سپاه» دارند، آن را از مسیرهایی همچون سیگنال، تلگرام یا واتس‌اپ برای این وزارتخانه بفرستند و در قبال آن پاداش مالی دریافت کنند.

در این اطلاعیه آمده است که سپاه پاسداران و شاخۀ برون مرزی آن یعنی سپاه قدس، اقدام به انجام فعالیت‌های تروریستی یا حمایت از آن در سراسر جهان می‌کنند و برای تامین مالی چنین فعالیت‌هایی نیز مکانیسم‌های مالی متعددی از جمله شرکت‌های صوری را به خدمت گرفته‌اند تا تحریم‌های بین‌المللی را دور بزنند.

وزارت خارجه آمریکا که امیدوار است از مسیر این اطلاعات بتواند در شبکه مالی سپاه «اختلال» ایجاد کند، اعلام کرده به دارندگان چنین اطلاعاتی تا سقف ۱۵ میلیون دلار پاداش خواهد داد.

آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی یعنی در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

در آن زمان ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات دولتش ثابت کرده است که ایران یک دولت حامی تروریسم است و سپاه پاسداران نیز فعالانه در تامین بودجه فعالیت‌های ترورسیتی نقش دارد و در واقع «ابزار اصلی دولت ایران» برای عملی کردن اقدامات تروریستی در سراسر جهان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله توپخانه‌ای سپاه به اربیل عراق؛ ۵ عضو یک «تیم تروریستی» در بانه بازداشت شدند

طرح مجلس سنا آمریکا برای حفظ تحریم‌های بانک مرکزی و سپاه پاسداران

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند