کشته شدن ۲ عضو سپاه پاسداران؛ آیا کار اسرائیل است؟

«محمد عبدوس» و «علی کمانی» ۲ پاسدار نیروی هوافضای سپاه که امروز کشته شدند.
«محمد عبدوس» و «علی کمانی» ۲ پاسدار نیروی هوافضای سپاه که امروز کشته شدند. Copyright Tasnim news agancy
Copyright Tasnim news agancy
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کشته شدن این ۲ پاسدار در حالی رخ می دهد که تنش ها بر سر توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی همچنان بالاست.

آگهی

رسانه‌های ایران امروز دوشنبه ۲۳ خرداد گزارش دادند که دو تن از نیروهای هوافضای سپاه پاسداران در دو حادثه جداگانه کشته شده‌اند. 

خبر کشته شدن این دو فرد در حالی منتشر می‌شود که تنش‌ها میان ایران و قدرت‌های جهانی بر سرتوافق هسته‌ای و برنامه غنی‌سازی اورانیوم این کشورهمچنان بالاست.

 رسانه ها و مقامات ایرانی هیچ توضیح شفافی درباره علت و نحوه مرگ این دو نفر ارائه نکرده اند ولی بنا به سابقه اسرائیل در هدف قرار دادن نیروهای نظامی مرتبط با برنامه انرژی هسته ای ایران، این بار نیز انگشت اتهام به سمت اسرائیل است.

خبرگزاری های فارس و تسنیم که نزدیک به سپاه پاسداران ایران هستند، یکی از کشته شدگان را علی کمانی معرفی کردند و نوشتند او در شهر خمین در مرکز ایران جان باخته است. تسنیم نوشت علی کمانی در یک «سانحه رانندگی» جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری های داخلی ایران کمانی را نیرویی عادی و فاقد رتبه و درجه نظامی معرفی کردند، این در حالی است که عکس منتشر شده در سایت تسنیم، او را با سردوش‌های ستوان دومی و در لباسی نظامی که متعلق به یگان هوافضای سپاه پاسداران ایران است، نشان می دهد.

خمین دراستان مرکزی واقع شده است جایی که محل استقرار رآکتور آب سنگین اراک است که سایتی حساس و کلیدی برای برنامه هسته‌ای ایران بشمار می رود و به همین خاطراطراف این سایت، دفاع هوایی تعبیه شده است.

کشته شدن نفردوم که «محمد عبدوس» نام داشت را تنها خبرگزاری فارس خبر داد. این خبرگزاری تصویری ازعبدوس با لباس غیرنظامی در حرم امام رضا در شهر مشهد منتشر کرد.

فارس خبر داد که عبدوس در حین انجام وظیفه دراستان سمنان جان خود را از دست داد. استان سمنان درشرق تهران، محل قرارگیری پایگاه فضایی امام خمینی است که در پرتاب ماهواره مورد استفاده قرار می گیرد.

کشته شدن این دو نفرسیزده روز پس ازمرگ مشکوک و مبهم سرهنگ پاسدار«علی اسماعیل زاده» از اعضای سپاه قدس سپاه در نهم خرداد، اتفاق افتاده است.

اردیبهشت ماه امسال نیزدو مرد مسلح موتورسوار، سرهنگ پاسدار«حسن صیاد خدایی» را در تهران به ضرب گلوله کشتند. مسئولیت این حمله را فرد یا گروهی به عهده نگرفته است اما مقامات ایرانی «استکبار جهانی» و محور آمریکا و اسرائیل را عامل قتل خدایی می‌دانند.

حسن خدایی ۵۰ ساله همچنان چهره ای ناشناخته و در سایه است که ایران هنوز جزییاتی از مشخصات و زندگی نامه وی ارائه نکرده است. خدایی ازاعضای زبده نیروی قدس و از «مدافعین حرم» معرفی شده است. عنوان مدافعین حرم به شبه نظامیان ایرانی اطلاق می‌شود که با گروه افراطی دولت اسلامی در سوریه و عراق می جنگند. مراسم تشییع جنازه سرهنگ حسن صیاد خدایی در تهران و با حضور هزاران نفر برگزارشد و «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران نیز با خانواده وی دیدار کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین تغییرات در نهادهای امنیتی ایران؛ مجید خادمی (حسینی) رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران شد

حسن کاظمی فرمانده سازمان اطلاعات سپاه شد

آیا حمله سایبری ایران عامل شنیده شدن صدای آژیر خطر در اسرائیل بود؟