برگزاری مراسم دوچرخه‌سواری لخت در شهرهای مختلف دنیا

مراسم دوچرخه سواری برهنه در مکزیک
مراسم دوچرخه سواری برهنه در مکزیک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدها دوچرخه‌سوار در سراسر دنیا در مراسم دوچرخه‌سواری برهنه حاضر شدند و با در آوردن لباس‌های خود در خیابان‌های شهرهای مختلف جهان رکاب زدند.

آگهی

روز جهانی دوچرخه‌سواری برهنه با حضور هزاران علاقه‌مند به این رشته ورزشی در شهرهایی از سراسر دنیا برگزار شد. 

در این مراسم که شرکت‌کنندگان در اعتراض به وابستگی به نفت و همچنین شکنندگی آنها در خیابان‌ها در کنار ماشین‌ها و اتوبوس‌ها بدون لباس به دوچرخه سواری پرداختند. 

این مراسم که نخستین بار در سال ۲۰۰۴ در لندن برگزار شده بود، امسال و پس از دو سال تعطیلی به علت همه‌گیری ویروس کرونا در شهرهای مکزیکو سیتی، ملبورن، لس‌آنجلس . کیپ تاون برگزار شد. 

AP Photo
مراسم روز دوچرخه‌سواری برهنه در آمریکاAP Photo

در مکزیک زنان و مردانی که لخت دوچرخه سواری می‌کردند مسافتی حدود ۱۷ کیلومتری را رکاب زدند و با گذر از خیابان‌های تاریخی و قدیمی این شهر و همچنین خیابان لا رفورما در کنار بنیاد یادبود انقلاب جمع شدند. 

فابیو کونیخو عضو «مراسم جهانی دوچرخه‌سواری لخت» یا همان World Naked Bike Ride در این خصوص به خبرگزاری آسوشتیدپرس می‌گوید: «برهنگی افراد در این مراسم تمثیلی از شکنندگی آنها در خیابان‌ها است. آنها در کنار ماشین‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها حضور دارند و خطرات بسیاری سلامت دوچرخه‌سواران را تهدید می‌کنند.» 

او در ادامه با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواران حتی تجهیزات ایمنی هم به همراه دارند می‌گوید: «حتی با وجود تمام این تجهیزات دوچرخه‌سواران امنیت چندانی ندارند و در کنار خودروها و وسایل نقلیه‌ای که با سوخت کار می‌کنند، ممکن است در یک تصادف جان خود را از دست بدهند.» 

در این مراسم گروهی از مردان و زنان تنها با لباس زیر رکاب می‌زدند و گروهی دیگر به صورت کاملا برهنه و تنها با پوشیدن کفش دوچرخه سواری کردند. 

AP Photo
مراسم دوچرخه سواری برهنه در آمریکاAP Photo

سازمان‌دهندگان این اعتراض می‌گویند اگرچه دولت مکزیک چندین سال است که استفاده از دوچرخه را تشویق می‌کنند اما هنوز یک کمپین آگاه‌سازی قوی در مورد ایمنی عابران پیاده و دوچرخه‌سواران وجود ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از شهروندان نیویورکی که با دوچرخه‌هایشان به کلیسا می‌روند

آینده بدون خودرو؛ افتتاح طولانی‌ترین تونل دوچرخه سواری اروپا در نروژ

تشویق به دوچرخه‌سواری در اروپا؛ روزانه ۱۰ کیلومتر رکاب بزنید و ۴۵۰ یورو کاسب شوید