عملیات تکمیل ایستگاه فضایی چین با اعزام سه فضانورد جدید ادامه پیدا می‌کند

نشست خبری فضانوردان چینی پیش از اعزام به فضا
نشست خبری فضانوردان چینی پیش از اعزام به فضا Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آژانس فضایی چین روز شنبه ۱۴ خرداد اعلام کرد که این کشور در حال آماده‌شدن برای اعزام سه فضانورد جدید برای تکمیل پروژه ایستگاه فضایی دائمی خود است. قرار است این فضانوردان شش ماه را در ایستگاه فضایی تیان گونگ سپری کنند و در این مدت دو ماژول آزمایشگاهی به بخش سکونتگاهی فعلی این ایستگاه اضافه کنند.

آگهی

آژانس فضایی چین روز شنبه ۱۴ خرداد اعلام کرد که این کشور در حال آماده‌شدن برای اعزام سه فضانورد جدید برای تکمیل پروژه ایستگاه فضایی دائمی خود است.

قرار است این فضانوردان شش ماه را در ایستگاه فضایی تیان گونگ سپری کنند و در این مدت دو ماژول آزمایشگاهی به بخش سکونتگاهی فعلی این ایستگاه اضافه شود. محیط سکونتگاهی فعلی در آوریل ۲۰۲۱ به فضا فرستاده شده بود.

به گفته آژانس فضایی چین، سفینه فضایی این افراد قرار است صبح یکشنبه در حدود ساعت ۱۰:۴۴ صبح به‌وقت محلی (۰۲:۴۴ بامداد به‌وقت گرینویچ) از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در صحرای گبی به فضا پرتاب شود.

این سه فضانورد باید دو ماژول به نام‌های «ون تیان» و «منگ تیان» را که قرار است به ترتیب در ماه‌های ژوئیه و اکتبر به فضا فرستاده شوند، به ماژول فعلی به نام «تیان هه»، متصل کنند.

چین اولین فضانورد خود را در سال ۲۰۰۳ به مدار زمین فرستاد و پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده به سومین کشوری تبدیل شد که توانسته است مستقلاً انسان به فضا بفرستند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

چین تا کنون توانسته است کاوشگرهایی را به سطح ماه بفرستد و سال گذشته نیز یک ربات مریخ‌نورد را به مریخ فرستاد. چین همچنین توانسته بود از سطح ماه نمونه‌برداری کند و پیش‌تر مقامات چینی از احتمال اعزام فضانورد به ماه خبر داده بودند.

با اعزام این سه فضانورد و تا زمان بازگشت فضانوردان قبلی به زمین، تعداد فضانوردان چینی در این ایستگاه به مدت سه تا پنج روز به عدد شش نفر خواهد رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین زن بومی از جامعۀ سرخپوستان آمریکا به فضا رفت

ساخت اولین نیروگاه خورشیدی در فضا؛ برق آن چگونه به زمین منتقل می‌شود؟

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است