دیده‌بان حقوق بشر: بلغارستان پناهجوها را به کمک سگ‌های مهاجم از مرز دور می‌کند

خودروی پلیس بلغارستان در مرز با ترکیه
خودروی پلیس بلغارستان در مرز با ترکیه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید هدف پلیس بلغارستان دور کردن پناهجوها از مرز این کشور به شکلی غیرقانونی است.

آگهی

سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز پنجشنبه مقامات بلغارستان را به استفاده از سگ‌های مهاجم پلیس علیه افغان‌ها و دیگر پناهجویان در مرز این کشور با ترکیه متهم کرد. 

به گفته این نهاد مدافع حقوق بشر پناهجوها گزارش داده‌‌اند که از سوی پلیس بلغارستان مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر افزوده است که هدف پلیس بلغارستان دور کردن پناهجوها از مرز این کشور به شکلی غیرقانونی است. 

در گزارش این نهاد آمده است که پناهجویان افغان و دیگر پناهجوها مدعی شده‌اند که پلیس بلغارستان اموال آنها را سرقت کرده و در برخی موارد آنها را برهنه کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که بلغارستان فورا عقب راندن غیرقانونی و غیرانسانی پناهجوها در مرزش را متوقف خواهد کرد و به آنها اجازه می‌دهد به روند منصفانه بررسی درخواست پناهندگی دسترسی داشته باشند.
میشل راندهاوا
مسئول حقوق پناهجویان و مهاجران در سازمان دیده‌بان حقوق بشر

میشل راندهاوا، مسئول حقوق پناهجویان و مهاجران در سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: «اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که بلغارستان فورا عقب راندن غیرقانونی و غیرانسانی پناهجوها در مرزش را متوقف خواهد کرد و به آنها اجازه می‌دهد به روند منصفانه بررسی درخواست پناهندگی دسترسی داشته باشند.»

دولت بلغارستان هنوز به گزارش جدید سازمان دیده‌بان حقوق بشر واکنشی نشان نداده است اما صوفیه پیش از این ادعای بدرفتاری با پناهجویان را رد کرده بود. 

در گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر آمده است که اعضای آن بین ماه‌های نوامبر تا آوریل با ۱۵ پناهجوی افغان گفتگو کرده‌اند. این پناهجویان مدعی شده‌اند که ۱۹ بار در مرز ترکیه با بلغارستان از سوی پلیس این کشور به عقب رانده شده‌اند. 

وزارت دفاع بلغارستان ماه نوامبر اعلام کرده بود که گروهی از نظامیان و خودروهای نظامی را برای کمک به پلیس در مرز جنوب این کشور مستقر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لاشه گاوهای مرده در کرانه دریای سیاه؛ آیا عوارض جنگ اوکراین به سواحل بلغارستان رسیده‌ است؟

نکاتی مفید که در سفر به پایتخت بلغارستان باید بدانید

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند