ماکرون وزرای دولت جدید را در آستانه انتخابات پارلمانی فرانسه معرفی کرد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در دولت قبلی جای خود را به کاترین کولونا، سفیر فرانسه در بریتانیا داد. سباستین لوکورنو، وزیر قلمروهای فرادریایی فرانسه در دولت جدید جانشین فلورانس پارلی در مقام وزیر نیروهای مسلح (دفاع) شد.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که نزدیک به چهار هفته پیش برای دومین بار به این مقام انتخاب شد روز جمعه اعضای دولت جدید این کشور را معرفی کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه روز دوشنبه گذشته الیزابت بورن را به نخست‌وزیر جدید انتخاب کرده بود. در دولت دومین نخست‌وزیر زن در تاریخ فرانسه برخی از وزرای اصلی دولت پیشین در مقام خود ابقاء شده‌اند. در همین راستا برونو لومر، جرالد دارمنن و اریک دوپون مورتی همچنان به عنوان وزرای اقتصاد، کشور و دادگستری فعالیت خواهند کرد. 

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در دولت قبلی جای خود را به کاترین کولونا، سفیر فرانسه در بریتانیا داد. سباستین لوکورنو، وزیر قلمروهای فرادریایی فرانسه در دولت جدید جانشین فلورانس پارلی در مقام وزیر نیروهای مسلح (دفاع) شده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیمی از اعضای دولت جدید را مانند دولت قبلی زنان تشکیل می‌دهند. 

دولت جدید فرانسه در حالی معرفی شد که انتخابات پارلمانی برای تعیین اعضای مجلس ملی سه هفته دیگر برگزار خواهد شد. متحدان امانوئل ماکرون در صورتی که نتوانند در این انتخابات اکثریت کرسی‌های مجلس ملی را به دست بیاورند کنترل دولت را از دست خواهند داد. در این صورت امانوئل ماکرون مجبور به انتخاب نخست‌وزیری خواهد شد که از حمایت اکثریت نمایندگان مجلس ملی برخوردار باشد.

ائتلاف احزاب چپ که به رهبری ژان لوک ملانشون، نامزد ناکام در انتخابات ریاست‌جمهوری شکل گرفته امیدوار است تا بتواند اکثریت کرسی‌های مجلس ملی را به دست آورد. این در حالی است که اکثر تحلیلگران بر این باور هستند که امانوئل ماکرون و متحدانش موفق به حفظ اکثریت کرسی‌های پارلمان خواهند شد. 

اولین جلسه هیات دولت جدید فرانسه قرار است روز دوشنبه به ریاست امانوئل ماکرون در کاخ الیزه برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون، گابریل اتل ۳۴ ساله را به‌عنوان نخست‌ وزیر جدید فرانسه معرفی کرد

دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه؛ ائتلاف ماکرون اکثریت مطلق را از دست داد

اولویت‌های اروپایی ماکرون در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش چیست؟