یازده مهاجر در تلاش برای رسیدن به اروپا در سواحل الجزایر جان باختند

گشت دریایی اسپانیا در آبهای آلمریا
گشت دریایی اسپانیا در آبهای آلمریا Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قایق حامل ۱۶ مهاجر از شمال آفریقا به سمت جزایر بالئاریک اسپانیا در حرکت بود که در سواحل الجزایر غرق شد. پنج نفر از جمله دو کودک نجات یافتند.

آگهی

به گفته سازمان غیردولتی اسپانیایی موسوم به «مرکز بین‌المللی شناسایی مهاجران پراکنده شده»، یک قایق حامل ۱۶ مهاجر از شمال آفریقا به سمت جزایر بالئار اسپانیا در حرکت بود که در سواحل تیپازا در الجزایر غرق شد و ۱۱ سرنشین آن جان باختند. 

به گفته این سازمان، پنج نفر از جمله دو کودک از قایق آسیب دیده نجات داده شدند. 

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، سال گذشته سه هزار و هفتاد و هفت مهاجر هنگام تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق دریا جان خود را از دست دادند یا مفقود شدند.

اما سایر فعالان این حوزه معتقدند که در سال گذشته میلادی تعداد افرادی که در تلاش برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست دادند بیش از چهار هزار و چهارصد نفر بوده است که بدترین آمار مرگ و میر از سال ۲۰۱۵ میلادی به این سو است.

بر طبق آمار رسمی از ابتدای ماه ژانویه امسال تاکنون حداقل ۴۷۸ نفر در تلاش برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده و یا مفقود شده‌اند.

سازمان ملل متحد از دولت‌ها خواسته است تا برای مسیر‌های دریایی خطرناکی که پناهجویان برای رسیدن به اروپا جان خود را در آن‌ها به خطر می‌اندازند «جایگزین‌هایی» پیدا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از نجات بیش از ۴۰۰ پناهجو از خطر غرق شدن توسط پزشکان بدون مرز

کشتی اماراتی با ۳۰ سرنشین در آب‌های خلیج فارس غرق شد

دست‌کم ۲۷ پناهجو در آب‌های دریای اژه غرق شدند