جنگ اوکراین؛ آلمان: مسکو از انرژی «به عنوان سلاح» استفاده می‌کند

 ساختمان مرکزی گازپروم، غول انرژی روسیه
ساختمان مرکزی گازپروم، غول انرژی روسیه Copyright Dmitri Lovetsky/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز پنجشنبه در جریان سفری رسمی به آلمان خواستار آن شد که اروپا «اکسیژن انرژی» روسیه را قطع کند و به وابستگی خود به گاز روسیه پایان دهد.

آگهی

پس از ۷۸ روز حمله نظامی روسیه به اوکراین، شهردار ماریوپل می‌گوید اوضاع در این شهر بسیار وخیم است و آب و غذا به ندرت برای مردم پیدا می‌شود. 

روسیه همچنان به تهاجم هوایی خود به کارخانه فولاد آزوف‌ستال ادامه می‌دهد و نیروهای اوکراینی حاضر در این منطقه گفته‌اند مورد هدف حملات هوایی نیروهای روس قرار گرفته‌اند. 

کشورهای اتحادیه اروپا همچنان تلاش دارند در موضعی هماهنگ نفت و گاز روسیه را به طور کامل تحریم کنند اما هنوز بر سر این مسئله با یکدیگر به توافق نرسیده‌اند. از سوی دیگر اما ژاپن هم به جبهه اعمال فشارهای اقتصادی علیه مسکو پیوسته، رویکردی که مورد استقبال اروپا نیز قرار گرفته است. 

آخرین خبرها و رویدادهای مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز پنجشنبه دوازدهم ماه مه ۲۰۲۲ (۲۲ اردیبهشت) را در این گزارش دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی: اوکراین صادرات برق به اتحادیه اروپا را آغاز کرد

سوئد نخستین «زنگ خطر زودهنگام» را در پی کاهش عرضه گاز به صدا درآورد

شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی در زندان‌های روسیه؛ کارشناسان سازمان ملل متحد محکوم کردند